دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1398 - 12:37
رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد:

برخی از مدیران رسانه‌ها شناخت درستی از رسانه ندارند/ توضیح انتظامی در خصوص بلاتکلیفی «دیدن این فیلم جرم است»

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بلاتکلیفی فیلم «دیدن این فیلم جرم است» گفت: برخی از فیلم‌های اکران شده مورد پسند من نیست اما در این سازمان سلیقه فرد مطرح نیست.
کد خبر : 452577
۲۰۱۹۱۲۲۵_۱۲۲۲۱۴.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین انتظامی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره آموزشی ترنج که توسط باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) برگزار شده است، اظهار کرد: در گذشته فضای روزنامه‌نگاری و روزنامه‌خوانی پرشورتر بود و همانند اکنون دچار بحران نبودند.


وی افزود: در روزنامه محدودیت فضا و زمان وجود دارد اما در فضای سایبر این محدودیت‌ها وجود ندارد.


انتظامی اصلی‌ترین مشکل رسانه‌ها را اخلاق حرفه‌ای را دانست و گفت: یک ی از آسیب رسانه‌ها نبود سازمان سراسری که جامعه روزنامه نگاران عضو آن باشند، است. اگر روزنامه‌نگاران از سوی سازمان خود معرفی شوند و به مشکلات و مسائل آن‌ها رسیدگی شود؛ از ورود حاکمیت نیز بر امور روزنامه‌نگاران جلوگیری می‌شود.


رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: وی در خصوص اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری تصریح کرد: خبرنگاران در مراسم‌های مختلفی همانند ختم و عزا از مسئولان مصاحبه می‌کنند و یا بدون اطلاع از مسئول گفتگوی ساده با مسئولین را در قالب مصاحبه کار می‌کنند که این موارد رفتارهای غیراخلاقی است.


رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی به اخلاق حرفه‌ای پایه‌بندتر هستند. برخی افراد با استفاده از شیوه‌های روزنامه نگاری بدون انجام اصول اخلاقی کار می‌کنند.


وی گفت: پایبند بودن به اخلاق حرفه‌ای در رسانه بسیار سخت و دشوار است که منجر به افزایش اعتماد و تهذیب اخلاقی فرد می‌شود.


انتظامی گفت: همه رسانه‌های مهم دنیا دارای اصولی هستند که آن به‌صورت مکتوب منتشر می‌کنند اما متاسفانه تعداد معدودی از رسانه‌های داخلی دارای این اصول مکتوب هستند. در بسیاری از اصول اخلاقی رسانه‌های خارجی گرفتن هدیه ممنوع است.


رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فضای رسانه‌های ما سیاست زده است، عنوان کرد: افراد رسانه‌ای و هر مقامی اجازه ندارند در صفحات توییتر و اجتماعی خود نظرات شخصی را بیان کنند. این مسائل مخالف آزادی شخص نیست بلکه بدیهیاتی است که باید انجام شد.


وی ادامه داد: برخی از مدیران رسانه‌ها شناخت درستی از رسانه ندارند؛ رسانه چکش و بوق نیست که یک موضوع را منتشر کند. اگر یک فرد فعال سیاسی، پزشک و نظامی باشد و کار رسانه‌ای کند. اما این فرد باید زمانی که لباس سفید پزشکی را پوشیده است، با قواعد پزشکی کار کند و در فعالیت‌های رسانه‌ای با قواعد رسانه‌ای کار خود را پیش ببرد.


انتظامی تاکید کرد: رسانه دارای آیینی است که باید این ِآیین توسط اصحاب رسانه‌ای باید جامعه عمل پوشانده شود. هم‌چنین رسانه باید موثر و صاحب نفوذ باشد. 


وی ضمن توصیه‌های اخلاقی به دانش‌آموخته‌های دوره آموزشی ترنج آروزی با اهدای کتاب خود به نام ناوبری وب (یافته‌های علمی در روزنامه‌نگاری آنلاین و مدیریت داده) آرزوی موفقیت و توفیق برای دانش آموختگان دوره ترنج کرد.


رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همواره سعی کرده‌ام اخلاق حرفه‌ای رعایت شود.


وی گفت: دستگاه‌ها و مسئولان باید پاسخگو باشند. سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها دستگاهی است که در کشور پروتکل رسانه‌ای خود را اعلام کرده است.


انتظامی ادامه داد: هر خبرنگاری که پرسش خود به صورت مکتوب به روابط عمومی این سازمان بفرستد پس از ۶ ساعت اداری پاسخ می‌دهد.


وی در خصوص بلاتکلیفی فیلم «دیدن این فیلم جرم است» گفت: دلیل سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تهیه کننده این فیلم گفته شده است. برخی از فیلم‌های اکران شده مورد پسند من نیست اما در این سازمان سلیقه فرد مطرح نیست.


وی ادامه داد: از شفافیت تعبیرهای مختلفی می‌شود که خیلی مواقع شفافیت نیست بلکه ورود به حریم خصوصی فرد است. خانه پدری زمانی مجوز گرفت و اکران شد اما این فیلم با دستور وزیر توقیف شد.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین انتظامی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته