دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 17:47
گام دوم انقلابی دیگر5/ در نشست علمی بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد؛

دانشگاهیان وظیفه دارند بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معطوف به جامعه نخبگانی است و دانشگاهیان می‌توانند این بیانیه را به گوش مردم برسانند. دانشگاهیان وظیفه دارند بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
کد خبر : 449463
Screenshot_۲۰۱۹۱۲۰۹-۱۷۴۰۲۰_Gallery.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین نشست علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه‌ در سالن همایش‌های مرکز مطالعات عالی بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.


علی صباغیان در این نشست علمی اظهار کرد: استقلال دارای شاخص‌هایی است که بُعد خارجی حاکمیت مطرح می‌شود، بحث مرزهای جغرافیایی معنا پیدا می‌کرد.


وی در خصوص بحث تبیین افزود: در تببین چرایی مطرح است که معطوف به اتفاقات گذشته و چشم انداز آینده است.


دانشگاهیان وظیفه دارند بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند


در ادامه این نشست وحید مجید استادیار علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: جریانات چپ در دنیا به‌خصوص در فرانسه دوباره قوت می‌گیرد و ایده‌های جدید را مطرح می‌کند؛ حتی در لندن نیز این جریانات مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معطوف به جامعه نخبگانی است و دانشگاهیان می‌توانند این بیانیه را به گوش مردم برسانند. دانشگاهیان وظیفه دارند بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند. در جمهوری اسلامی ایران اتفاق نظر وجود ندارد و در عمق نظام نیز تعدد نظر وجود دارد. 


در ادامه این نشست، فردین قریشی اظهار کرد: در ادامه این سلسله جلسات باید به این موضوع پرداخت که چگونه می‌توان دستاوردهای انقلاب اسلامی را ارتقا بخشید. در جریانات اخیر دولت اعلام کرد که ۶۰ میلیون نفر بیش از پنجاه درصد مردم یارانه می‌گیرند؛ این آمار بیانگر فقر و فاصله طبقاتی در کشور است؛ از همین رو نیاز است جلساتی برای برطرف ساختن این مشکلات برگزار شود.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با آرمان‌های خود فاصله دارد، گفت: دانشگاهیان باید در حوزه‌های تخصصی ورود کنند و مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب را آسان کنند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته