افزایش ظرفیت ناوگان مترو برای پاسخبه نیاز سفرهای درون شهری
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حملونقل عمومی بهویژه مترو بهعنوان یک ناوگان قابلاطمینان و بهموقع بهترین گزینه برای پاسخ به نیاز روزافزون سفرهای درون شهری افزایش ظرفیت ناوگان مترو امری غیرقابلاجتناب است.
همچنین مطابق برآوردهای صورت گرفته، کلانشهر تهران تا سال یک هزار و 402 نیازمند یک هزار و 50 واگن جدید است. در این راستا از چندین سال پیش مذاکرات گوناگون با سازندگان متعدد انجام شده و برخی از آنها منجر به قرارداد نیز شده اما به دلیل نوع همکاریهای مبتنی بر تأمین مالی خارجی، دستاورد قابلتوجهی در زمینه انتقال تکنولوژی و ساخت داخل برای کشور نداشته است.
با توجه به شرایط خاص به وجود آمده و نیاز روزافزون پیش رو به واگن جدید و همچنین مطابق با ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام بر بومیسازی 85 درصد واگن مترو در داخل کشور، شرکتهای دانشبنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به طرح مسئله و برداشتن گامهای موثر در این زمینه کردهاند.
مجموعهای از شرکتهای دانشبنیان با همکاری یکدیگر اقدام به طراحی و ساخت سیستم رانش بهعنوان قلب محرک واگن مترو کردند. این کنسرسیوم توانسته است با تکیه به دانش و توان داخلی قسمتهای مختلف سیستم رانش را طراحی کنند.
یکی از مهمترین اجزای سیستم رانش MCM است که در این راستا دو شرکت دانشبنیان با همکاری یکدیگر و با اتکا بر ظرفیتهای علمی دانشگاهی و تجربیات موجود توانستهاند نمونه اولیه سیستم MCM مورد نیاز در خطوط مترو تهران را توسعه دهد.
MCM ساخته شده براساس تمامی نیازمندیهای استانداردی و عملکردی مورد نیاز طراحی شده و در مرحله سپری کردن تستهای مرتبط با شرایط محیطی و عملکردی است. همچنین از مزیتهای این نمونه این است که از نظر وزنی سبکتر از نمونه فعلی است و در صورت نیاز میتواند در ابعاد کوچکتر ساخته شود.
با توجه به تجربیات گروه طراحی این محصول در زمینه خنککنندهها، سیستم خنککننده با توجه به نیاز مشتری به صورت سفارشی طراحی از دیگر ویژگیهای مهم این محصول این است که میتوان با توجه به پروتکل ارتباطی مورد نیاز سیستم رانش و سیستم پردازش میشود.
نمونه مهندسیMCM میتواند پس از تکمیل دوره تستهای شبیهسازی و پس از اخذ تمامی گواهینامههای مورد نیاز وارد مرحله انبوهسازی شود.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/