دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر‌عامل هواوی:

بدون گوگل هم می‌توانیم برترین باشیم

مدیر‌عامل و بنیان‌گذار هواوی معتقد است که شرکت او هنوز هم می‌تواند به برترین برند جهانی تلفن‌های هوشمند تبدیل شود، حتی اگر نرم‌افزار و برنامه‌های گوگل را نداشته باشد.
کد خبر : 446904
,TvDGlcJxkk-nKodsbU7NCQ.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، شرکت هواوی در حال حاضر بزرگترین سازنده تجهیزات ارتباطات در جهان است. این شرکت چینی  تا قبل از اینکه در لیست سیاه تجارت ایالات متحده قرار بگیرد، در تعقیب سامسونگ بود تا به عنوان فروشنده اول تلفن‌های هوشمند در سال جاری، در صدر قرار بگیرد. این محدودیت شرکت‌های آمریکایی مانند Google  ، Intel و Broadcom را از فروش به هواوی ممنوع می‌کند، مگر اینکه مجوز دولتی برای این کار کسب کنند.


اکنون، سهم بازار Huawei در خارج از کشور در حال کاهش است، چراکه مشتری‌های آنها در خارج از چین، از خرید تلفنی که ممکن است به Google Play Store و برنامه‌های مشهوری مانند Facebook  ، Uber  و Google Maps دسترسی نداشته باشند، احتیاط و یا پرهیز می‌کنند.



"رن ژنگفی" مدیرعامل هواوی در مورد اینکه آیا هواوی هنوز هم حتی بدون گوگل می‌تواند به برند شماره 1 تلفن‌های هوشمند جهانی تبدیل شود، گفت: "فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید" و افزود: این فقط زمان بیشتری می‌برد.



هواوی تحت فشار کمپین‌های گسترده‌تر ایالات متحده علیه این کشور قرار گرفته است. واشنگتن می‌گوید محصولات هواوی یک خطر امنیت ملی را تشکیل می‌دهد، درحالی که این شرکت چینی این ادعاها را رد می‌کند.


هفته گذشته برخی از شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت مجوزهایی را از وزارت بازرگانی ایالات متحده دریافت کردند که اجازه تجارت‌های محدودی که خطرات قابل توجهی برای امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایجاد نمی‌کنند را صادر می‌کند. این اداره همچنین گفت که برخی از شرکت‌ها از داشتن مجوزها سلب شده‌اند.


به گفته مدیرعامل هواوی، به گوگل مجوزی داده نشده است.


هواوی بارها گفته است که ترجیح می‌دهد در صورت امکان با گوگل کار کند. اما این کشور درحال کار روی یک "برنامه پشتیبان‌" در مقیاس بزرگ است.


هواوی در حال توسعه سیستم عامل خود به نام Harmony و همچنین یک فروشگاه اپلیکیشن است. اما هواوی فقط 45000 برنامه برای دانلود در دسترس دارد. این میزان در فروشگاه Google Play حدود 2.8 میلیون است.
"ژنگفی" گفت که ایالات متحده هنوز قدرتمندترین کشور در حوزه نوآوری است و هیچ‌کس از جمله چین نمی‌تواند از این کشور حتی در "دهه‌های بعدی" پیشی بگیرد.


وی اظهار داشت اگر واشنگتن همچنان محدودیت‌هایی را برای شركت‌های آمریكایی اعمال کند، ممكن است ناخواسته به ظهور رقبا كمك كند. اگر ما نتوانیم با تأمین‌کنندگان آمریکایی همکاری کنیم، باید به گزینه‌های دیگری متوسل شویم. اگر این گزینه‌ها نهایی شوند، فکر می‌کنم احتمال بازگشت به نسخه‌های قبلی کمتر می‌شود.



وی افزود: این یک لحظه مهم برای همه ما است، امیدوارم دولت آمریکا بتواند بهترین چیز را برای شرکت‌های آمریکایی در نظر بگیرد.


تجارت هواوی امسال علی رغم قرار گرفتن در لیست سیاه تجارت، بسیار انعطاف پذیر بوده است.این شرکت مدعی است طبق آمار درآمد هواوی در 9 ماه اول سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل 24٪ افزایش یافته است. البته افزایش فروش تلفن‌های هوشمند در چین به این موضوع کمک کرد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته