دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1398 - 09:53
حجت‌الاسلام سالاری‌فر:

فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است

دبیر علمی همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی با بیان اینکه فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است، بیان کرد: جلسات، نشست‌ها و کرسی‌های متعددی در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.
کد خبر : 445800
156687374.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدرضا سالاری‌فر صبح امروز در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی که در مجتمع ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درحال برگزاری است، گفت: عفاف از ارزش‌های مهم همه ادیان الهی است که ریشه در فطرت هر انسانی دارد. روایات اسلامی نیز عفاف را از ارزش‌های والا تلقی می‌کند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز عفاف را از نقاط اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌دانند. در چهل سال اخیر موضوع عفاف در حجاب متمرکز شده است و یکی زمینه‌های عدم موفقیت در این حوزه به همین تمرکز برمی‌گردد. کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد و باید به مدل مفهومی و چیستی آن پرداخته شود.


دبیر علمی همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی اظهار کرد: نخست باید چیستی عفاف تبیین شود تا بتوانیم درخصوص اصل زندگی عفیفانه بحث کرد. فلسفه عفت جنسی، تعریف عفاف جنسی، رابطه عفاف با سایر ارزش‌ها، عفاف جنسی در ادیان مختلف و الگوی مفهومی عفاف ازجمله محورهای این همایش است.


حجت‌الاسلام سالاری‌فر با بیان اینکه فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است، بیان کرد: جلسات، نشست‌ها و کرسی‌های متعددی در حاشیه این همایش برگزار می‌شود. 65 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 21 اثر به مرحله راه یافته است.


انتهای پیام/4116/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته