دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 10:43
غفاری:

آیین‌نامه جدید پوشش در دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات وفناری با اشاره به بحث حجاب و عفاف گفت: تأکید ما برای دانشگاه‌ها این است که به این قواعد توجه کنند و از دانشجویان می‌خواهیم در این حوزه مشارکت کنند.
کد خبر : 414418
57605204.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلام‌رضا غفاری گفت: در بحث حجاب و عفاف به این نکته تأکیدداریم که در نهاد دانشگاه مثل هر نهاد دیگری مجموعه‌ای از قواعد و هنجارها تعریف‌شده است.


وی ادامه داد: قواعد و هنجارهایی برای هر نهادی وجود دارد که کسی که وارد آن نهاد می‌شود باید به‌عنوان وظیفه و به‌عنوان مسئولیتی که برای آن فرد تعریف می‌شود، نسبت به آن اهتمام لازم را در عمل و رفتار داشته باشد.


معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: بنابراین همان‌گونه که دانشجویان باید در حوزه آموزش و پژوهش هنجار پذیری داشته باشند، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم که مجموعه‌ای از قواعد و هنجارها وجود دارد و برآمده از عرف و اسناد بالادستی است، از دانشجویان انتظار می‌رود که هنجارهای دانشگاه را پاس داشته و به آن‌ها حرمت نهند.


وی درباره ابلاغ یک آیین‌نامه پوشش واحد به دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه‌ها خودشان آیین‌نامه پوشش‌دارند و درعین‌حال تأکید ما برای دانشگاه‌ها این است که به این قواعد توجه کنند و از دانشجویان می‌خواهیم در این حوزه مشارکت داشته باشند.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته