دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1398 - 06:00

مدل مفهومی کسب‌وکار چگونگی کسب درآمد یک استارت‌آپ را نشان می‌دهد

مدل منطقی کسب‌وکار چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان می‌دهد و دست کم چهار حیطه اصلی یک کسب‌وکار را پوشش می‌دهد.
کد خبر : 444188

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از مفاهیمی که این روزها زیاد گفته می‌شود و البته در ادبیات مدیریت، مدیریت استراتژيک و مباحث کارآفرینی هم کاربرد خیلی زیادی پیدا کرده، «مدل کسب‌وکار» است.


ما نیاز به مفهومی از مدل کسب‌وکار داریم که باید هر ایده‌پردازی آن را درک کند و توصیف و بحث را تسهیل نماید. این مدل منطقی چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان می‌دهد و دست کم چهار حیطه اصلی یک کسب‌وکار را دربر می‌گیرد.


مشتریان، ارزش پیشنهادی، زیرساخت و پایداری مالی چهار حیطه اصلی مدل منطقی یک کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد.


طبق تعریف آستروالدر مدل کسب‌وکار ابزاری مفهومی جهت نمایش عناصر و بخش‌های یک کسب‌وکار و ارتباط بین آن‌ها بوده و منطق یک کسب‌وکار جهت ارزش آفرینی را نشان می‌دهد.


مدل کسب‌وکار بیان‌گر و توصیف کننده معماری یک بنگاه و شبکه شرکایش جهت خلق، بازاریابی و تحویل ارزش به یک یا بخشی از مشتریان است.


ساده‌ترین و بنیادین ترین تعریف مدل کسب‌وکار منطق یک سازمان را در چگونگی خلق ارزش یا چگونگی تولید محصول و خدمتی ارزشمند برای مشتری، ارائه ارزش و چگونگی ارائه و رساندن این ارزش به مشتری
و کسب ارزش و چگونگی کسب منفعت از خلق و ارائه ارزش
توصیف می‌کند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب