دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 13:33

روسیه از مردم واقعی کلون رباتیک می‌سازد

یک استارتاپ روسی از مردم واقعی کلون‌های رباتیک می‌سازد و می‌‎فروشد.
کد خبر : 443200
russian-startup-selling-robot-clones-real-paper-1200x630.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریسم، یک استارتاپ روسی به نام «پروموبات» اندرویدهای خودکار می‌سازد و می‌تواند این ربات‌ها را به شکل هر شخصی در کره زمین درآورد.


الکسی لوژاکو، رئیس هیئت مدیره پروموبات، در خصوص فعالیت این استارتاپ گفت: حال هر کسی می‌تواند رباتی با ویژگی‌های ظاهری خاص برای استفاده‌ شخصی یا حرفه‌ای سفارش دهد. تصور کنید که کلون رباتیکی از مایکل جوردن لباس‌های بسکتبال می‌فروشد یا ویلیام شکسپیر نوشته‌های خود را در موزه می‌خواند.


کلون به معنی به وجود آوردن موجوداتی است که از نظر ژنتیکی مشابه یکدیگر هستند. البته این استارتاپ روسی کلون‌های رباتیک می‌سازد که وجه تشابه میان اندروید و فرد واقعی به ظاهر  ختم می‌شود.


روبو-سی (Robo-C) پروموبات توانایی راه رفتن ندارد اما گردن و بالاتنه آن سه درجه آزادی حرکت دارد. صورت این ربات نیز از 18 تکه متحرک ساخته شده که اجازه تغییر 600 حالت چهره مختلف را به این مخلوق رباتیک می‌دهد. هوش مصنوعی این ربات نیز 100 هزار ماژول گفتاری ارائه می‌دهد.


لوژاکو افزود: ویژگی کلیدی در توسعه روبو-سی دیجیتال‌سازی شخصیتی و خلق ظاهر یک فرد خاص است که درنهایت به جاودانگی دیجیتال ختم می‌شود.


این استارتاپ تاکنون چهار سفارش برای ساخت کلون رباتیک گرفته و در حال آماده‌سازی آنها است. یکی از این ربات‌ها در مرکز خدمات دولتی قرار می‌گیرد و وظایفی مانند اسکن کردن پاسپورت‌ها را انجام می‌دهد. یکی دیگر از این ربات‌ها نیز کلونی از آلبرت انیشتین است که در نمایشگاهی از ربات‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: اندروید ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته