دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1398 - 13:42

نخستین بچه گربه کلون‌شده در چین تولید شد

یک کمپانی در پکن نخستین بچه گربه کلون‌شده کشور چین را تولید کرد.
کد خبر : 414683
Kitten9619-625x352.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گیک، براساس گزارش‌ها یک کمپانی چینی نخستین بچه گربه کلون‌شده این کشور را ساخته و آن را «گارلیک» نامیده است.


هوانگ یو صاحب بچه گربه اصلی بوده که اوایل سال جاری در تصادفی کشته شد. یو با کمپانی سینوژن که در زمینه کلون حیوانات خانگی فعالیت می‌کند تماس گرفت تا مقدمات کلون بچه گربه خود را فراهم کند.


این کمپانی تاکنون 40 سگ را کلون کرده، بنابراین یو امیدوار بود که راهی برای برگشت بچه گربه‌اش پیدا کنند. بچه گربه کلون‌شده که به یاد بچه گربه اصلی گارلیک نامیده شده، 21 ژوئیه به دنیا آمد. بچه گربه کلون‌شده با استفاده از سلول‌های پوستی بچه گربه اصلی تولید شده است.


دانشمندان نمونه DNA گارلیک را از سلول‌‎های پوستی استخراج کردند و درون تخمک‌های خالی گربه گذاشتند. سپس 40 نطفه درون رحم جایگزین یک گربه قرار گرفت که تنها یکی از آنها به موفقیت انجامید.


دانشمندان موفق شدند تنها با یک تلاش مراحل ایجاد جنین، بارداری و به دنیا آمدن بچه گربه کلون‌شده را انجام دهند. هزینه انجام فرایند کلون‌سازی 35 هزار دلار است. به گفته دانشمندان، شباهت میان دو گربه بیش از 90 درصد است اما یو از همین میزان تفاوت نیز ناراحت است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: پکن چین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته