آمازون و فیسبوک به جنگ جعل عمیق میروند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، کمپانی فیسبوک از چندی قبل در تلاش بود تا ابزاری برای مقابله با فناوری خطرناک جعل عمیق توسعه دهد، حال آمازون نیز به کمک این کمپانی شتافته است.
سرویس وب آمازون به عنوان همکار فنی و عضوی از کمیته نظارت به چالش شناسایی جعل عمیق میپیوندد. آمازون برای پشتیبانی و راهنمایی فنی، خدمات تخصصی در حوزه یادگیری ماشینی ارائه میکند. این غول خردهفروشی آنلاین به تیمهایی که برای تکمیل تحقیقات شناسایی جعل عمیق به خدمات رایانش ابری نیاز دارند یک میلیون دلار اعتبار سرویس وب آمازون جایزه میدهد.
لارا لی تیکس از دانشگاه مونیخ و لوئیس وردولیوا از دانشگاه ناپل فدریکو به عنوان مشاوران آکادمیک به چالش شناسایی جعل عمیق اضافه میشوند. فیسبوک نیز برای کمک به تحقیقات شناسایی جعل عمیق 5 هزار نمونه ویدئویی جدید منتشر کرده است. این کمپانی برنامه دارد برای کمک به محققان در شناسایی جعل عمیق 100 هزار ویدئو خلق کند.
این ویدئوها به محققان کمک میکنند که حیلههای هوش مصنوعی را تشخیص دهند و پایگاه اطلاعاتی کاملی برای چالش شناسایی جعل عمیق فراهم میکند. مؤسسات دانشگاهی و تحقیقاتی بزرگی چون مایکروسافت، دانشگاه MIT، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد در چالش شناسایی جعل عمیق شرکت دارند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/