دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 17:50
در جمع ورودی‌های واحد دولت‌آباد

امام جمعه اصفهان: افتخارات دانشجویان دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته عالی بوده است

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی توانسته‌اند به موفقیت های ارزشمندی مانند ساخت هواپیمایی بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی دست پیدا کنند.
کد خبر : 4294

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید واحد دولت آباد گفت: انسان موجودی بسیار توانا و دارای پتانسیل های فرآوان و استعدادهای خارق العاده است که می تواند با بکارگیری این توانایی ها در عرصه های علمی به جایگاه والایی برسد و تا ظهور حضرت مهدی (عج) انسان تنها به یک حرف از 27 حرف علوم بشری دست خواهد یافت و در دوران پس از ظهور علوم به کمال خود خواهد رسید.


رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: انسان آنچنان ارزشمند است که خداوند پس از خلقت او بر خود احسنت و آفرین می فرستد و این انسان باید در دوران زندگی حرکت به سوی کمال داشته باشد، تا نه تنها برای خود مفید باشد بلکه با ارائه خدمات مناسب و در راستای رضایت خداوند عضو موثر و مفیدی برای اجتماع باشد، که اگر این گونه شد در راستای رضایت خداوند گام برداشته شده است.


امام جمعه موقت اصفهان گفت: برای رسیدن به کمال نباید اکتفا به مدرک تحصیلی کرد و باید در کنار درس خواندن شروع به تحقیق و پژوهش کرد که اگر پژوهش های محققان ما در عرصه های علمی، مانند فن آوری هسته ای نبود امروز هیچ کشوری برای نیاز کشور به اورانیوم در عرصه پزشکی به ما کمک نمی کرد.


میردامادی با بیان اینکه افتخارات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته عالی بوده است، گفت: امروز وظیفه اصلی دانشجویان درس خواندن است و در این زمینه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رشته های علمی با تلاش و پشتکار فراوان به موفقیت های ارزشمندی مانند ساخت هواپیمایی بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی دست پیدا کرده اند که در عرصه های مختلف شاهد آن هستیم.



رئیس واحد دولت آباد هم با خیر مقدم به دانشجویان جدید این واحد دانشگاهی ابراز امیدواری کرد با تلاش فراوان بتوانند آینده ای پرافتخار برای کشور اسلامی رقم بزنند که از جمله مهمترین مسائل برای رسیدن به مرتبه ای بالاتر حفظ نظم است و در دوران دانشجویی نیز بسیار مهم و اساسی است.


دکتر امیررضا نقش گفت: درس خواندن اگر با نیت الهی باشد یک عمل صالح تلقی می شود و ما باید از تمامی فرصت های پیش روی خود استفاده کنیم و این مهم با کشف انتظارات اجتماع و حرکت به سمت آن سریعتر به عمل مبدل خواهد شد.


رئیس واحد دولت آباد با معرفی معاونان خود افزود: در هر ترم سعی بر این بوده که حداقل یک بار جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان داشته باشیم، همچنین از دانشجویان درخواست کرد که با ایمیل و یا پیامک به صورت مستقیم پیام خود را به گوش مسئولان دانشگاه برساند تا بتوانیم در برنامه ریزی های آینده به سمت ارتقاء کیفی و کمی بیشتری برای خدمات آموزشی، رفاهی و فرهنگی در دانشگاه حرکت کنیم.


سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام شاه سنایی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی این دانشگاه بود که با تبریک به دانشجویان جدید به معرفی دفتر مشاوره فرهنگی دانشگاه پرداخت و از دانشجویان در زمینه پیشبرد بهتر برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه درخواست همکاری کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی و اصول سیاست گذاری امور فرهنگی


کارگاه آشنایی با مبانی و اصول سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این کارگاه فرهنگی ویژه معاونین و مدیران دفاتر فرهنگ اسلامی، کارکنان دفاتر قرآن و عترت، ستاد اقامه نماز و فوق برنامه فرهنگی واحدهای دانشگاهی در استان اصفهان برگزار شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت آباد در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: علت برپایی چنین کارگاه‌های تخصصی، اهدافی است که طبق دستورالعمل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به رویکرد جدید این معاونت مبنی بر برنامه ریزی و آموزشهای صحیح و اصولی و به منظور دانش افزایی جامعه دانشگاهی شکل گرفته است.


شاه سنایی گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با تبیین رسالت و کارکردهای فرهنگی، ترسیم ضرورتها و اهداف برنامه ریزی فرهنگی در دانشگاهها و فرهنگ و مدیریت و عناصر هریک از آنها آشنا شدند.


در ابتدای این کارگاه آموزشی دکتر امیررشا نقش، رئیس واحد دولت آباد در سخنانی کوتاه بر اهمیت برنامه ریزی در تمامی عرصه های زندگی و به ویژه در مقوله مهم و باارزش فرهنگ تاکید کرد.


دکتر دوازده امامی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سخنران و مدرس این کارگاه 8 ساعته در ادامه کارگاه به مبحث برنامه ریزی فرهنگی به صورت تخصصی در رابطه با مفاهیم سیاست و سیاست گذاری فرهنگی چالش های فراروی سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه ، انواع و فرآیند برنامه ریزی فرهنگی ، برنامه ریزی فرهنگی از طراحی تا ارزیابی در حوزه فرهنگی دانشگاه پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب