دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 08:50
در دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران

شیخ‌الاسلامی: فضای دانشگاه را با شعر تلطیف کنیم/ پیشگیری از تفریحات ناسالم با برگزاری جلسات شعرخوانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر پیشگیری از تفریحات ناسالم با برگزاری جلسات شعرخوانی تاکید کرد و گفت: فضای دانشگاه را با برگزاری جلسات شعرخوانی تلطیف کنیم.
کد خبر : 42873

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران اظهار کرد: هر فرد در هر رشته‌ای که فعالیت دارد برای تلطیف فکر و روح خود نیاز به شعر و ادبیات دارد، ما به عنوان کسانی که در همسایگی امام رضا(ع) هستیم، اگر بتوانیم در تبیین اندیشه‌های ایشان با زبان ادبیات فاخر به خصوص شعر رضوی تلاش کنیم، خودمان بهره برده‌ایم و می‌توانیم فضای دانشگاه را نیز تلطیف کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، وجود پرونده‌های متعدد در دادگستری و بحران فرهنگی در کشور را یادآور شد و گفت: جوانان ما به دلیل مشکلاتی که دارند به سراغ ادبیات نمی‌روند و تفریحات ناسالمی دارند که نگاهی به آمار دانش آموزان و دانشجویان معتاد نشان از این وضعیت دارد.


شیخ‌الاسلامی با توجه به تاثیر ادبیات در آرامش جوانان و پیشگیری از تفریحات ناسالم تاکید کرد : باید جلسات شعرخوانی از سالانه به صورت هفتگی یا ماهانه در دانشگاه برگزار شود تا هم بتوانیم حق امام رئوف(ع) را ادا کنیم و هم فضاهای ناسالم را به فضاهای سالم تغییر دهیم.


وی برگزاری این همایش را از هر جهت مقدس خواند و گفت: ما به جوانانمان که اشعار زیبا خلق می‌کنند، افتخار می‌کنیم.


پیمانی‌زاد با توجه به آثار ارسالی به این جشنواره: 580 اثر از 151 شاعر دریافت شد که پس از داوری از بین 313 اثر از 93 شاعر در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، شعر نو و قطعات ادبی و بخش ویژه فضایل و مناقب امام رضا(ع) 15 نفر انتخاب شدند

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم به ارائه گزارشی از برگزاری دومین جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران پرداخت و گفت: نخستین جلسه این جشنواره در فروردین سال 94 تشکیل شد و دبیرخانه این جشنواره اوایل خرداد امسال آغاز به کار کرد که چاپ پوستر، اطلاع رسانی در صدا و سیمای خراسان رضوی، اطلاع رسانی در سطح شهر و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و مجازی از فعالیت هایی است که انجام گرفت.


دکتر حسین پیمانی‌زاد با تشکر از داوران جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران و با توجه به آثار ارسالی به این جشنواره افزود: 580 اثر از 151 شاعر دریافت شد که پس از داوری از بین 313 اثر از 93 شاعر در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، شعر نو و قطعات ادبی و بخش ویژه فضایل و مناقب امام رضا(ع) 15 نفر انتخاب شدند.


وی گفت: کتاب مجموعه آثار این جشنواره با عنوان «با امام مهربانی‌ها » به چاپ رسیده که علاوه بر رونمایی از این کتاب در این مراسم، به همه شرکت کنندگان جشنواره اهدا می‌شود.


در این مراسم شاعران برجسته کشور از جمله محمدجواد غفورزاده(شفق)، سعید بیابانکی، محمدرضا سرسالاری و تعدادی دیگر از شعرای برگزیده به شعرخوانی پرداختند.


مراسم اختتامیه جشنواره ملی «شعر رضوی» دانشگاهیان ایران پنج شنبه شب به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در دو بخش عمومی و ویژه امام رضا(ع) در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.


این مراسم با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، حجت الاسلام ابوالحسن سلطانی قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر رضا اشرف‌زاده معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سایر معاونان و مدیران و روسای دانشکده های واحد مشهد و همچنین شاعران برجسته کشور و شاعران دانشجوی دانشگاه‌های کشور همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته