دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 06:45

مسیر استارت‌آپ‌های واقعی چگونه به موفقیت می‌رسد

مسیر موفقیت استارت‌آپ‌های واقعی رازی است که بسیاری از ایده‌پردازان با وجود علم به آن، ناموفقند.
کد خبر : 417765

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همه استارت‌آپ‌ها در حال جستجو برای پیدا کردن مدل تجاری‌ای هستند که مقیاس پذیر باشد  و مشتریان زیادی جذب آن شود.


ترکیب این دو مورد باعث می‌شود که خیلی از استارت‌آپ‌ها شکست بخورند. آمار جهانی می‌گوید که از هر 100 استارتاپ 90  مورد از آنها شکست می‌خورند و از 10 مورد باقی‌مانده فقط شاید یکی از آن‌ها به موفقیت استارت‌آپ‌های معروفی مثل آمازون، فیسبوک و گوگل برسند. اکثر استارت‌آپ‌ها هیچ وقت نمی‌توانند مشتریان زیادی را جذب کنند.


احتمال بالای شکست باعث شده است که استارت‌آپ‌ها به روش‌های چابک و ناب، بیشتر و بیشتر روی بیاورند. ایده‌پردازان به‌جای اینکه از روز اول شرکتی ثبت کنند و سر سهم شراکت با هم دعوا کنند، یک گروه موقت تشکیل می‌دهند که از طریق آزمون و خطا، راه‌های مختلفی را امتحان کند.


اعضای شرکت به‌جای اینکه 6 ماه درب اتاق خود را ببندند و کد بزنند، در ظرف 6 روز یک محصول اولیه‌ای به تعدادی مشتری عرضه می‌کنند تا ارزش‌های محصول خود را با توجه به بازخورد مشتریان بسنجند.


استارت‌آپ‌های واقعی به‌جای اینکه طرح تجاری 100 صفحه‌ای تالیف کنند و سعی کنند پنج سال آینده را پیش‌بینی کنند، در 10 ساعت مدل تجاری خود را بر روی بوم کسب‌وکار پیاده می‌کنند و قدم به قدم با مصاحبه با مشتریان اولیه خود، به اعتبارسنجی فرضیات کسب‌وکارشان می‌پردازند. استارت‌آپ‌ها لازم است با برداشتن قدم‌های کوچک‌تر، حساب شده‌تر و با ریسک پایین‌تر جلو بروند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته