دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1398 - 18:10
در دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

نشست سه روزه مجمع دبیران شورای مرکزی صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد

عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: نشست سه روزه مجمع دبیران شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز در مشهد آغاز شد.
کد خبر : 417253
_ALI9766.jpg

علی‌رضا حاتمی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: نشست سه‌روزه مجمع دبیران شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز سه‌شنبه در مشهد آغاز شد و تا پنج‌شنبه 4 شهریورماه ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: این نشست با حضور دبیران شورای صنفی 67 دانشگاه علوم پزشکی کشور، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیر صندوق رفاه دانشجویی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه مشهد به میزبانی  این دانشگاه  برگزار شد.


عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت افزود: در این نشست سه‌روزه دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن ارائه مشکلات و انتقال آن‌ها به مسئولین مربوطه به تبادل‌نظر در خصوص بهبود عملکرد شورای صنفی و پیگیری مطالبات دانشجویان خواهند پرداخت.


وی اظهار کرد: هم‌چنین انتخابات دومین شورای مرکزی مجمع دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از نام‌نویسی از کاندیداها در روز پایانی پنج‌شنبه 4 شهریورماه این انتخابات نیز برگزار و 7 نفر به‌عنوان عضو دبیران شورای مرکزی معرفی خواهند شد.


دبیر سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: عمده‌ترین مشکلات مربوط به حوزه‌های رفاهی دانشجویان است که با توجه به مشکلات مالی در دانشگاه‌ها و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریکی دو سال اخیر مشکلات حادتر شده و در حوزه تغذیه و خوابگاه بیشتر قابل‌لمس است.


وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز مشکلاتی عمده‌ای وجود دارد اما به دلیل حضور نداشتن مسئولین آموزشی وزارت بهداشت در این نشست‌ها و جلسات رسیدگی به بخش بزرگی از  مطالبات دانشجویان امکان‌پذیر نمی‌شود.


حاتمی گفت: از مجموعه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار می‌رود با حضور در این نشست‌ها و جلسات مشکلات این بخش را نیز موردتوجه قرار بدهند، چراکه دبیران شورای صنفی به نمایندگی از طرف دانشجویان برای مطالبه حقوق قانونی و انتقال مشکلات حاضر می‌شوند.


این فعال دانشجویی افزود: شورای صنفی آن‌چنان‌که باید جایگاه خود را در دانشگاه‌های علوم پزشکی پیدا نکرده‌ است و با وجود فعالیت‌های فراوان خارج از معاونت فرهنگی-‌دانشجویی، هنوز شناخت مطلوبی از این شورا به‌وجود نیامده است.


حاتمی گفت: شورای صنفی دانشجویی چندان مورد توجه سایر معاونت‌ها قرار نمی‌گیرد؛ ازاین‌رو مطالبات و پیگیری‌ها در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، به سختی به نتیجه مطلوب می‌رسد.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا حاتمی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب