دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 06:45
ایده‌پردازان بخوانند؛

شکستن قالب‌های ذهنی موجب خلاقیت و حل خلاق مسائل می‌شود

شکستن قالب‌های ذهنی موجب خلاقیت،ایده‌پردازی و حل خلاق مسائل جامعه می‌شود.
کد خبر : 413142

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باورهای نادرست از مفاهیم استارت‌آپ موجب ناامیدی و بعضاً منجربه شکست صاحبان ایده می‌شود. ارائه صحیح گام‌های راه‌اندازی کسب‌وکار و تأسیس یک گروه استارت‌آپ و همچنین از بین بردن باورهای نادرست می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری کسب‌وکارها ایفا کند.


خلاقيت در مرزهای تاريکی متولد می‌شود. در انتهای بن‌بست‌ها و در آنجا که به نظر می‌رسد راه ديگری نيست. در واقع نوآوری و خلاقيت جايی شکوفا می‌شود که راه‌های کهنه و قديمی پاسخگوی نياز فعلی يا خواسته موجود نيست، يا برآورده شدن آن به زمان و صرف هزينه زيادی محتاج است. بسياری معتقدند که خلاقيت در نياز متولد می‌شود همان‌گونه که بسياری از اختراعات بزرگ نه محصول تعريف مشکلی خاص، بلکه برای برآوردن نيازی خاص به وجود آمده‌اند. 


برای گذر گام به گام از تاريکی و ساختن جاده‌های تازه برای عبور در انتهای راه‌های قديمی (در حوزه نيازهای زمينی بشر) تفکر خلاق تکنيک هایی ارائه می‌کند که با راهبرد ذهن و افزايش کارایی آن منجر به بروز خلاقيت و افزايش ايده‌های نو می‌شود.


تکنیک های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می‌کند. به عبارت دیگر هر یک از تکنیک‌های خلاقیت، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می‌کنند. این تکنیک‌ها می‌تواند فردی و گروهی باشد.


تکنیک‌ها شامل توهم خلاق ،طوفان ذهنی، اسکمپر، استخوان ماهی، دفترچه یادداشت، شش کلاه و تکنیک گلوله برفی است. محور اصلی تمام این روش‌ها و تکنیک‌ها شکستن قالب‌های ذهنی است.


انتهای پیام/4107/4116/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته