دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 06:45
صاحبان کسب‌وکار بخوانند؛

بازاریابی چریکی یکی از راه‌های پیش‌بینی طرز رفتار و کیفیت نیازهای مشتریان است

بازاریابی چریکی یکی از راه‌های جدید برای پیش‌بینی طرز رفتار افراد، آزمایش و تعیین کمیت و کیفیت نیازهای مشتریان است.
کد خبر : 412463

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بازاریابی محصولات و خدمات همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا است، روش‌های مختلف بازاریابی در شرایط عادی می‌تواند بازدهی متفاوتی از خود نشان دهد که به‌نظر می‌رسد در چنین شرایطی شرکت‌ها باید اشراف کافی به راهبردهای بازاریابی داشته باشند.


یکی دیگر از روش‌های بازاریابی خدمات و محصولات کسب‌وکارهای نوپا بازاریابی چریکی است. بازاریابی چریکی یکی از راه‌های جدیدی برای اندازه‌گیری و پیش‌بینی طرز رفتار افراد، تحت تاثیر قرار دادن افراد، آزمایش و تعیین کمیت و کیفیت نیازهای مشتریان است.


همچنان که روانشناسان در مورد رفتار انسان‌ها به ما می‌آموزند، بازاریابی را نیز باید در دنیای تجارت امروزی به‌عنوانِ یک علم شناخت. 


بدون شک بازاریابی نوعی از هنر است، همانطور که نقاشی، نویسندگی، عکاسی، هنرپیشگی و موسیقی به‌عنوان هنر شناخته می‌شود، باید مجموعه‌ای از آنها که عموماً در بازاریابی چریکی به کار گرفته می‌شوند را نیز هنر بنامیم. با این وجود کاری به جنبه علمی و هنری نداریم و هدف نهایی ما تجارت و کسب منافع خواهد بود.


شاید تمامی این هنرها و علوم توسط یک بازاریاب چریکی و برای کسب منفعت بیشتر ایجاد شده باشند!


بازاریاب چریکی تاجری است که به دنبال هدف‌های از پیش تعیین شده مانند سودآوری بوده و برای رسیدن به آن از ابزاری غیرمتعارف بهره می‌برد. بازاریاب های چریکی خود را به منابع عظیم مالی و بودجه‌های سنگین وابسته نمی‌کنند و در عوض خود را وابسته به خلاقیت و ابتکار فردی می‌دانند.


انتهای پیام/4107/4116/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: استارتآپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته