دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 16:18

تلاش محققان برای حفظ امنیت خودروهای Model S تسلا

محققان حوزه فناوری و تکنولوژی در حوزه خودرو، آسیب‌ جدیدی را در کلید مدل s تسلا کشف کردند که به سارقان اجازه می‌داد تا فقط در عرض چند ثانیه به آن دسترسی داشته باشند.
کد خبر : 412887
dims.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سال گذشته، محققان حوزه فناوری و تکنولوژی در حوزه خودرو، آسیب‌ جدیدی را در کلید مدل s تسلا کشف کردند که به سارقان اجازه می‌داد تا فقط در عرض چند ثانیه به آن دسترسی داشته باشند.


خودروساز و شرکت سازنده کلید fob Pektron، نسخه جدیدی را تولید کرده است که رمزگذاری 40 بیتی آن را به نسخه 80 بیتی ارتقا بخشیده تا شکستن امنیت آن سخت‌تر شود. به گزارش Wired اکنون Lennert Wouters محقق دانشگاه بلژیک KU Leuven فاش کرده است که هنوز هم می‌توان رمزگذاری fob جدید را به‌وسیله وایرلس رمزگشایی کرد.


ظاهراً این نقطه‌ضعف به هکرها امکان می‌دهد تا رمزگذاری 80 بیتی را با رمزگشایی دو قفل 40 بیتی به‌جای آن، انجام بدهند. حمله جدید، دامنه کوتاه‌تری نسبت به حالت اول دارد و کمی بیشتر از چند ثانیه طول می‌کشد، اما هنوز هم قابل‌اجرا است. نیازی نیست صاحبان Model S تسلا در مورد سو استفاده از این نقص نگران باشند. تنها کاری که باید انجام بدهند، ارتقای fob قفل‌هایشان است.


شرکت خودروسازی تسلا قبلاً مسئله را برطرف کرده است و برخلاف سال گذشته، نیازی به سخت‌افزار جدید ندارد. این شرکت خودروساز به‌روزرسانی نرم‌افزاری لازم را شروع کرده و در حقیقت، در ماه گذشته این تغییر را برای همه خودروهای جدید مدل Model S اعمال کرده است، بنابراین صاحبان جدید حتی نیازی به به‌روزرسانی ندارند.


تسلا، اطمینان دارد كه خودروهای آن به‌اندازه كافی ایمن هستند. سخنگوی این شرکت در گفتگو با Wired گفته است، این شركت پارسال ویژگی PIN to Drive «کدگذاری برای راندن ماشین» را معرفی كرد كه به صاحبان اجازه می‌داد تا درصورتی‌که کد مناسب وارد نشود از رانندگی وسایل نقلیه جلوگیری شود.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو سازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته