دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1398 - 14:11
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی:

جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی باعث هدایت و ارتقای استعداد‌های شرکت‌کنندگان می‌شود

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در جریان بازدید از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی رویداد ارزشمندی است که به هدایت و ارتقای استعداد‌های بازی‌های ویدئویی در کشور می‌پردازد.
کد خبر : 412586
634476d8-37bb-46e9-8d67-f3fd1238c9a5.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،‌ امیر خوراکیان در بازدید از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: زمانی که یک موضوعی مخاطب بالایی دارد، ضروری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده و رویدادها و اتفاقات متناسبی را برگزار کرد. در کشور 5 میلیون بازیکن حرفه‌ای فعال هستند و همین موضوع مهم‌ترین دلیل درباره ضرورت برنامه‌ریزی و برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، با در نظر گرفتن جهت‌گیری‌ها و انتقال پیام‌های لازم در این مسیر است.


وی با بیان این که جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی رویداد ارزشمندی است که به هدایت و ارتقای استعداد‌های بازی‌های ویدئویی در کشور می‌پردازد، گفت: حضور سه بازی ایرانی در این رویداد دلگرم‌کننده است. چند سال قبل دغدغه‌های زیادی درباره بازی‌های ایرانی وجود داشت. اما امروز نه تنها بازی‌های ایرانی مورد توجه بازیکنان حرفه‌ای قرار گرفته که حتی بر بستر آنها مسابقه برگزار می‌شود.


خوراکیان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی را حضور یک بازی جدی در میان رشته‌های مسابقات دانست و گفت: بازی‌های جدی مبحث بسیار  مهمی بوده و در آینده نقش زیادی در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی بازی خواهند کرد.


معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره اقدامات این مرکز در حوزه بازی‌های ویدئویی توضیح داد: در سند ملی بازی‌های رایانه‌ای که در مرکز ملی تهیه و در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید، به نهادهای مختلفی از قبیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات، صدا و سیما و... وظایفی محول شده و در حال پیگیری محقق شدن این مأموریت‌ها هستیم.


خوراکیان ادامه داد: همچنین در مرکز ملی فضای مجازی، مطالعات و آینده‌نگری در حوزه بازی‌ در حال انجام است تا علاوه بر سند ملی مصوب شده، سیاست‌گذاری‌های لازم متناسب با تحولات این حوزه اتخاذ شود.


وی رصد تحولات بازی‌های ویدئویی را دیگر اقدام این مرکز برشمرد و گفت: برخی موارد نیاز است به فوریت به اطلاع مسئولان تربیتی و فرهنگی رسیده و حتی به خانواده‌ها و بازیکنان آگاهی‌های لازم داده شود. ضمن رصد تحولات این حوزه، در صورت نیاز حتی در مصادیق خاص نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.


معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که مسئله تحولات بازی در حوزه‌های جدی‌تری مانند آموزش و مهارت‌افزایی اهمیت زیادی دارد گفت: به طور خاص نقش بازی‌ها در آموزش را مورد توجه قرار داده و گزارشی در این خصوص تهیه شده است. همچنین از طریق رئیس جمهور به وزارت آموزش و پروش ابلاغ شده که موضوع بازی‌های رایانه‌ای در آینده نظام تعلیم و تربیت به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب