دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1398 - 10:00

مراقب آلرژی باشید

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوایی باعث طولانی شدن فصل آلرژی شده است.
کد خبر : 412018
9a610ec102d5.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از اینورس، هر سال با فرارسیدن تابستان محیط اطراف تغییر می‌کند؛ نور خورشید، گرما و گل‌وگیاه‌ بیشتر می‌شود. با افزایش درختان، گل‌ها، گیاهان و چمن گرده‌افشانی شدت می‌یابد و تراکم‌ گرده نیز در هوا بیشتر می‌شود. برای برخی از افراد این تغییرات با ناراحتی‌های جسمی همراه است.


میزان تراکم گرده در هوا به شرایط محیطی و گیاهان تولیدکننده آن بستگی دارد، بنابراین تغییرات زیست محیطی می‌تواند بر تراکم گرده در هوا و فصل آلرژی تأثیر بگذارد. تغییرات اقلیمی باعث تغییر طول فصل‌ها در سراسر جهان شده است. نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که فصل آلرژی‌ طولانی‌تر از گذشته شده است. بدین ترتیب فصل آلرژی زودتر آغاز و دیرتر به پایان می‌رسد.


ناراحتی‌های ناشی از گرده‌‌های موجود در هوا که آلرژی نام دارد، می‌تواند منجر به آبریزش بینی و چشم شود. مشاهده چنین علائمی باعث نگرانی افراد می‌شود بنابراین مردم در اولین اقدام به سراغ اینترنت می‌روند تا دلیل آن را پیدا کنند.


واکنش‌های آلرژیک در انسان بدین معناست که واکنش سیستم ایمنی بدن به ذرات خارجی بیش از حد بوده است. در برخی موارد، سیستم ایمنی بدن چنان منابع دفاعی را افزایش می‌دهد که منجر به تحریک راه هوایی و بروز علائمی شبیه به سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم شامل آبریزش بینی، خستگی، آبریزش چشم و مشکل تنفسی می‌شود.


باوجود اینکه علائم واکنش آلرژیک یا حمله آسمی بیشتر در دستگاه تنفسی مشاهده می‌شود اما این نشانه‌‌ها در شرایط دیگر از جمله زایمان زودرس و سکته قلبی نیز دیده می‌شود. براساس گزارش‌ها، جستجو در خصوص آلرژی‌های فصلی در موتور جستجوی گوگل با نزدیک شدن به فصل آلرژی افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته