دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران:

ایران به 20 کشور جهان خدمات نیروگاهی ارایه می‌دهد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از ارایه خدمات نیروگاهی به 20 کشور جهان خبر داد.
کد خبر : 4120

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، زمان حسینی درباره آخرین وضع نیروگاه‌های حوزه استحفاظی برق منطقه‌ای تهران گفت: در حوزه تحت‌پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران 9 نیروگاه حرارتی، پنج سد آبی و یک نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای با ظرفیت اسمی 11 هزار و 18 مگاوات وجود دارد.


وی افزود: از این مقدار 3 هزار و 338 مگاوات ظرفیت واحدهای بخاری، 6 هزار و 370 مگاوات واحدهای گازی و یک هزار و 310 مگاوات ظرفیت واحدهای آبی است که شرکت برق منطقه‌ای تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات‌ساعت برق تولید کرده است. این میزان درمقایسه با سال گذشته 3 درصد افزایش دارد.


به‌گفته حسینی، تعمیر اساسی و دوره‌ای واحدهای نیروگاهی تحت‌پوشش نیز مطابق برنامه‌های ابلاغی شرکت توانیر و شرکت مدیریت شبکه انجام می‌شود و شماری از آنها با توجه به زمان برنامه‌ریزی ‌شده هم‌اکنون در حال انجام هستند. از طرفی با توجه به برودت هوا و مصرف گاز در مصارف خانگی در اسفندماه امسال، باید تمهیدات لازم برای تامین گاز نیروگاه‌ها اندیشیده شود.


وی با اشاره به توانمندی‌های صنعت نیروگاهی ایران، اظهار کرد: این صنعت گنجینه‌ای از نیروهای متخصص و متعهد و دارای توانایی ساخت و نصب نیروگاه‌های گازی، ‌سیکل ترکیبی و بادی، انواع بویلرهای صنعتی، توربین‌ها و ژنراتورها،‌ کمپرسورهای صنعتی،‌ سامانه‌های کنترل،‌ قطعه‌های چاه‌های نفت و پمپ‌های آنها، ‌دکل‌های دریایی، طراحی تولید آب شیرین از دریا و ارایه خدمات طراحی، ساخت و تعمیر به بیش از 20 کشور جهان است.


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از برگزاری هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق در بندرعباس و در روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: کنفرانس نیروگاه‌های برق هر ساله با نظارت انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و همکاری شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای، نیروگاه‌ها، دانشگاه‌ها و فعالان عرصه تولید برق کشور برگزار و در آن گزارش آخرین فعالیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی در صنعت نیروگاهی ارایه می‌شود.


حسینی عنوان کرد: رویکرد هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی در مصرف و اقتصاد در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است در حاشیه این کنفرانس نیز نمایشگاه توانمندی‌های صنعت نیروگاهی برگزار شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نیروگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته