دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای تعالی فعالان دانشجویی؛

اردوهای تشکیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌سمت مهارت‌افزایی حرکت می‌کند

اردوهای تشکیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌سمت مهارت‌افزایی و مسئله‌محوری حرکت می‌کند.
کد خبر : 406859

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اردوهای تشکیلاتی انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی و اسلامی از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری فعالان دانشجویی به‌شمار می‌رود. گزارش و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سالانه انجمن‌ها معمولاً در چنین اردوهایی رقم می‌خورد.


باتوجه به فراوانی و شبکه‌ای بودن اغلب تشکل‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، چنین اردوهایی موجب ایجاد همبستگی، وحدت رویه، برنامه‌ریزی واحد و متحدالشکل و همکاری‌های چندجانبه بین دفاتر انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف می‌شود. مضاف براین سیاست‌گذاری‌های کلی تشکل‌های فراگیر و بعضاً انتخابات و جلسات شورا نیز در چنین اردوهایی شکل می‌گیرد.


رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئله‌محوری و مهارت‌افزایی رنگ و بوی متفاوتی به اردوهای تشکیلاتی این دانشگاه داده است. باتوجه به اینکه دانشجویان آینده‌سازان این مرزوبوم به حساب می‌آیند برنامه‌ریزی هدف‌دار در چنین اردوهایی جزء اهداف اصلی دانشگاه قرار گرفته است. درخصوص مسئله‌محوری سعی شده است در اردوها با ایجاد مسائل و چالش‌های پیش‌روی کشور اعم از فرهنگی، علمی و صنفی مطرح شده و پاسخی برای آنها پیدا شود.


همچنین درخصوص مهارت‌افزایی نیز کارگاه‌های توانمندسازی متناسب با تشکل‌ها و انجمن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود تا دانشجویان بعد از اتمام اردوی تشکیلاتی تسلط کافی به مهارت‌های مربوطه را کسب کرده و آماده پیاده‌سازی برنامه‌های آتی شود.


توانمندسازی، بصیرت افزایی، شبکه‌سازی و توانایی برنامه‌ریزی جزء مهم‌ترین اهدافی است که برای اردوهای تشکیلات دانشجویی پیش‌بینی می‌شود.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته