دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 18:02

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه تجمع کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل ساختمان سفارت نیجریه در تهران تجمع کردند.
کد خبر : 405282
_ALI9384.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل ساختمان  سفارت نیجریه در تهران تجمع کردند.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


گفتنی است پیش از این ۸ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای خواستار صدور مجوز برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت نیجریه علیه سیاست‌های خصمانه وی در رابطه با شیخ زکزاکی شده بودند؛ دانشجویان روز یکشنبه 23 تیرماه را برای این تجمع پیشنهاد داده بودند که با مخالفت فرمانداری و وزارت کشور این تجمع لغو شد.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


دانشجویان با پیگیری خود نهایتاً توانستند امروز مقابل ساختمان سفارت نیجریه در تهران تجمع کنند.


دانشجویان تجمع‌کننده ضمن سردادن شعارهایی نظیر «شیخ زکزاکی را آزاد کنید»، «بوهاری جنایت می‌کند، اروپا حمایت می‌کند» و «هیهات من الذله» اعتراض خود را نسبت به بازداشت غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه اعتراض کردند.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


در پایان این تجمع دانشجویان حاضر بیانیه‌ای صادر کردند.


در ابتدای این بیانیه آمده است: ما دانشجویان و طلاب جهان اسلام امروز جمع شده‌ایم تا مراتب خشم و اعتراض خود را نسبت به رفتار دولت نیجریه در قبال برادران و خواهران مسلمان خود در حرکت اسلامی نیجریه اعلام کنیم. حرکت اسلامی نیجریه یک نهضت صلح‌طلبانه اجتماعی و فرهنگی با پشتوانه اعتقاد به اسلام ناب محمدی است که سال‌هاست در راستای محرومیت‌زدایی و معرفت‌افزایی فعالیت می‌کند و علامه مجاهد سید ابراهیم زکزاکی رهبر حرکت اسلامی نیجریه، شیخ مصلحِ تقریبیِ مؤمنی است که جان میلیون‌ها نفر را از معرفت توحیدی و نفی ظلم و طاغوت سیراب کرده است.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: پنج سال قبل ارتش نیجریه تعدادی از برادران و خواهران ما را در راهپیمایی روز قدس به جرم حمایت از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رساند. مجامع بین‌المللی سکوت کردند، رسانه‌های دنیا حرفی نزدند و یک سال بعد قتل عامی به وسعت خون هزاران نفر از مسلمانان نیجریه رقم خورد. خواهران و برادران ما را به فجیع‌ترین شکل ممکن به خاک و خون کشیدند؛ حسینیه بقیةالله را تخریب کردند و شیخ و همسرشان را به بدترین شکل ممکن مجروح و اسیر کردند.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


در ادامه این بیانیه خطاب به سفیر نیجریه آمده است: سفیر محترم نیجریه! بگویید گناه این جمعیت عظیم چه بود، شیخ زکزاکی چه کرده بود جز تلاش برای خیر و امنیت و صلح و ثبات در کشور شما، چرا وقتی بی‌گناهی ایشان در دادگاه محرز شد و اعلام شد که باید 50 میلیون نایرا به‌عنوان خسارت به ایشان پرداخت شود، دولت نیجریه ایشان را در زندان نگه داشت و از ارائه خدمات پزشکی هم منع کرد. امروز کسی که همواره علیه فساد و ظلم موضع گرفته و حامی صلح و ثبات بوده است، بدون هیچ گناهی در نیجریه زندانی است و ما، دانشجویان و طلاب جهان اسلام و اقشار مختلف مردم ایران هم صدا با همه فعالان حقوق بشری و انسان‌های صلح‌طلب در سراسر دنیا خواهان آزادی و شروع سریع روند درمان ایشان و همسرشان هستیم.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: جناب سفیر! پیام ما را به رئیس جمهورتان برسانید؛ آقای بوهاری بدانند خوش‌خدمتی به رژیم جنایت‌کار اسرائیل که نفس‌های آخرش را می‌کشد و دولت‌های فاسد آمریکا و انگلیس که دستشان در گسترش جنگ و ظلم و نفرت و تفرقه در همه جای دنیا رو شده جز ضرر برای کشورتان نخواهد داشت. شیخ زکزاکی و حرکت اسلامی فرزندان نیجریه‌اند و دست در دست همه گروه‌ها و ادیان و مذاهب نیجریه خواهان استقلال و ثبات و امنیت کشورشان هستند. دست بیگانگان را از کشورتان کوتاه کنید و از حرکت اسلامی و همه مردم حفاظت و حمایت کنید.


 تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته