دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پدر شهید صادقی در گفتگو با آنا:

دفاع از حرم اهل بیت(ع) برای پسرم یک وظیفه و تکلیف الهی بود

پدر شهید سید مصطفی صادقی گفت: دفاع از حرم اهل بیت(ع) برای پسرم یک وظیفه و تکلیف الهی بود.
کد خبر : 405157
2480658.jpg

سید میرزا صادقی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره فرزند شهیدش سید‌مصطفی صادقی گفت: 18 بهمن 1359 روزی بود که خداوند سید مصطفی را به ما هدیه داد. سید مصطفی تنها پسرم بود از این جهت بسیار مورد توجه من و مادرش بود. خداوند سه دختر دیگر نیز به من داده بود از همین رو  سید مصطفی بسیار مورد توجه و علاقه خواهرانش  بود. ارتباط من و مصطفی بسیار دوستانه بود و مانند دو دوست تمام مسائل و نظراتش را با من درمیان می‌گذاشت.


وی بیان کرد: سید مصطفی از همان کودکی علاقه خاصی به شرکت کردن در هیئت‌های مذهبی داشت از همین رو خیلی زود با اهل بیت(ع) و فرهنگ شهادت انس و الفت گرفت. دوران تحصیل سید مصطفی به خوبی طی شد تا توانست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تحصیلات عالی خود را ادامه دهد و کارشناسی‌ ارشد خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کند.


پدر شهید سید مصطفی صادقی اظهار کرد: سید مصطفی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شد و توانست در همان رشته‌ای که مورد علاقه‌اش بود به کشور و اسلام خدمت کند. تا زمانی‌که موضوع جنگ سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) مسئله روز جامعه شد. مصطفی که ازدواج کرده بود و دو فرزند دختر نیز داشت به یک‌باره رفتن به سوریه و دفاع از حرم را مطرح کرد و با عنوان این مطلب که این موضوع یک وظیفه و تکلیف است، چندین مرتبه مسئله اعزام به سوریه را با من عنوان کرد.


وی ادامه داد: من که تنها یک فرزند پسر داشتم و از طرفی خود مصطفی نیز دو فرزند دختر داشت که در سنین کودکی به‌سر می‌بردند با اعزام شدن سید مصطفی به سوریه کمی مسئله داشتم و در صحبت‌هایم با مصطفی به دنبال منصرف کردن او بودم، با این توجیهات که به وجود شما در محل کار بیشتر نیاز است و یا اینکه؛ تو تنها پسرم هستی و من غیر از تو دیگر پسری ندارم و همچنین این مسئله که دو فرزند دختر خردسال داری و الان رفتند به سوریه واجب نیست،‌ می‌خواستم رفتنش را به تعویق بیندازم که موفق نشدم. دفاع از حرم اهل بیت(ع) برای پسرم یک وظیفه و تکلیف الهی بود.


پدر شهید صادقی یادآور شد: به خاطر فرزندان سید مصطفی به دنبال منصرف کردنش برای اعزام او به سوریه بودم که یک روز دختران سید مصطفی به من گفتند پدربزرگ اجازه بده پدرمان به سوریه برود. در آن زمان بود که خودم سید مصطفی را برای اعزام به سوریه تا محل حرکتش بردم.  در مسیر نیز با مصطفی صحبت کردم اما او برای رفتن تصمیم قاطع گرفته بود.


وی تأکید کرد: سید مصطفی سه دوره به سوریه اعزام شد و در طول این مدت نیز چند روزی به مرخص می‌آمد اما بلافاصله عزم رفتن می‌کرد و اعزام می‌شد. بعد از چند دوره اعزام مصطفی به سوریه، نهایتاََ در 16 خرداد 1396 تنها پسرم آسمانی شد. او که برای رساندن تدارکات به خط درگیری وارد معرکه می‌شود در یک درگیری نفس‌گیر برای عقب آوردن یکی از همرزمانش که زخمی شده بود، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به‌شهادت می‌رسد. شهادت سید‌مصطفی در 16 خرداد 1396 اتفاق افتاد و تاکنون نیز پیکر مطهرش به منزل بازنگشته است. 


پدر شهید صادقی گفت: سید مصطفی دو ختر به نام‌های صدیقه سادات 9 و مطهره سادات 6 ساله  دارد. بعضی شب‌ها که نوه‌هایم بیدار می‌مانند به آنها می‌گویم چرا نمی‌خوابید؟ که می‌گویند دلمان برای بابا تنگ شده‌است و نمی‌توانیم بخوابیم. 


گفتنی است؛ شبهایی که جامعه در امنیت کامل سر بربالین می‌گذارد، مطهره و صدیقه سادات‌های بسیاری بیدارند و منتظر بازگشت پدرانشان هستند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهیدان همان وظیفه‌ای است که شهدا با رفتنشان بر عهده ما گذاشته‌اند.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته