دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 11:14
قرارگاه شهید احمدی روشن پارس آباد:

ضرورت ورود سریع قوه قضائیه به پرونده کشت و صنعت مغان/ حق عشایر مغان احقاق شود

قرارگاه شهید احمدی روشن شهرستان پارس آباد مغان با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود وی به پرونده کشت و صنعت مغان شد.
کد خبر : 404874
ImageHandler.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،  قرارگاه شهید احمدی روشن شهرستان پارس آباد مغان با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه ضمن دعوت از این مقام عالی قضایی جهت سفر به استان اردبیل، خواستار ورود سریع این قوه  به پرونده شرکت کشت و صنعت مغان شد.


در ابتدای این نامه آمده است: اقدامات انجام پذیرفته در کرسی عدالت توسط قوه قضائیه باعث امیدواری و اعتماد اقشار مختلف مردم و سبب هراس و تزلزل دشمنان ایران اسلامی و سوءاستفاده‌کنندگان از اموال مسلمین شده و در نهایت مستحکم شدن حکومت اسلامی را در پیش خواهد داشت.


در ادامه این نامه بیان شده است: با توجه به این که شهرستان پارس‌آباد مغان به‌عنوان دومین شهرستان پر جمعیت استان اردبیل واقع در نقطه صفر مرزی، همواره عزت‌مندانه در پشتیبانی از نظام و انقلاب جان فشانی کرده، ولی عده‌ای از منفعت‌طلبان و سودجویان همیشه در پی افزایش تنش‌ها و ناملایمتی‌ها در بین مردم و مسئولین هستند. چندی قبل نیز با اقدامی شتاب‌زده و تصمیمی عجولانه، سازمان خصوصی‌سازی کشور را بر آن داشت تا با خصوصی‌سازی شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان بدون در نظر گرفتن جایگاه ویژه این شرکت در شهرستان و استان در عرصه کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و بدون این که کار کارشناسی در رابطه با نحوه خصوصی سازی این شرکت انجام شود، دستور بر تسریع فروش این شرکت صادر کند.


در بخش دیگری از این نامه آمده است: دشت پهناور و زرخیز مغان و خصوصاً شرکت کشت و صنعت و دامپروری که حاصل بازوان توانمند جوانان دیروز و امروز و عشایر غیرتمند است اکنون خود دچار مشکل شده و همگان از این مسئله بسیار مهم رنجیده خاطر شده‌اند؛ البته در این مورد به خصوص که مربوط به واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی است مقامات قضایی شهرستان و استان ورود پیدا کرده‌اند ولی تا به حال اقدام تأثیرگذاری برای التیام و جلب نظرات و احقاق حقوق عموم اهالی انجام نشده است. بنابراین بر خود لازم می‌دانیم تا این موضوع تأسف برانگیز را به سمع و نظر رئیس قوه قضائیه برسانیم و از آن مقام در خواست کنیم تا جهت بررسی و برخورد قاطع با متخلفان احتمالی این واگذاری پرتنش، دستورات لازم را صادر کند.


قرارگاه شهید احمدی روشن شهرستان پارس آباد مغان در تشریح عمده موارد مورد سوال و شبهه برانگیز این واگذاری اعلام کرد: ورود و بررسی نحوه و شرایط واگذاری (اعم از قیمت گذاری، اهلیت و ...) شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان، حل و فصل مناقشات اراضی بین عشایر و این شرکت، شفاف سازی همه جانبه از مسائل این شرکت برای مردم و عدم وجود نقاط تاریک درباره این مسئله یا مشکل به ویژه اهالی ولایت‌مدار دشت مغان و برخورد قاطع با رانت‌خواران و رانت‌های انجام شده در سال‌های قبل از خصوصی‌سازی و همچنین در جریان واگذاری شرکت به بخش خصوصی، چهار محور اصلی مورد سوال و شبهه در جریان واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته