دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 06:45
باشگاهی برای پژوهش/22؛

فعالیت‌محوری رویکرد اصلی باشگاه پژوهشگران واحدهای دانشگاهی می‌شود

فعالیت‌محوری رویکرد اصلی باشگاه پژوهشگران واحدهای دانشگاهی می‌شود.
کد خبر : 403520
636436931626695605.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانش‌بنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزاره‌های آموزشی رویکرد جدیدی گزیده است. اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود هستند.


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با چشم‌انداز کارآفرینی و تربیت و تعلیم جوانان مستعد، پژوهشگر و نخبه با برخورداری از برنامه‌های مدون، جامع و هماهنگ در تمام زمینه‌های تربیتی ازجمله آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی فعالیت می‌کند.


پس از چندین ماه مطالعات، امکان‌سنجی و بررسی‌های کارشناسی آیین‌نامه تأسیس و فعالیت باشگاه‌های واحد، تخصصی و حرفه‌ای پژوهشگران جوان و نخبگان، دستورالعمل مسابقات، رویدادها، جشنواره‌ها و المپیادهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی دفاتر باشگاه و همچنین ساختار جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در جلسه هیأت امنا به تصویب رسید.


هرچند مسئله‌محوری، تهییج خلاقیت دانشجویان و دانش‌آموزان، ایجاد فضای کارگروهی، تقویت روحیه پژوهشگری، تغییر معیارهای عضویت جزء رئوس رویکردهای جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به‌شمار می‌رود ولی به نظر می‌رسد در پایان شصت و چهارمین جلسه هیئت امنای این باشگاه موضوع فعالیت‌محوری نیز از درجه اهمیت بالایی همراه بوده است.


فعالیت‌محوری می‌تواند کلیدواژه کارایی در سطح مدیریت باشگاه واحدهای دانشگاهی باشد و بهینه‌سازی عملکردی را در دفاتر به ارمغان بیاورد. حال که فصل جدید ریل‌گذاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با رسمیت هرچه تمام‌تر آغاز شده است، باید منتظر تحقق رویکردهای جدید در واحدهای دانشگاهی بود.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته