دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 12:02
طالب‌تاش در گفتگو با آنا:

شناسایی و معرفی آثار فاخر قرآنی از اهداف جشنواره شیخ طبرسی تعیین شده است

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شناسایی و معرفی کتب، پژوهش‌ها و رساله‌های فاخر قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی از اهداف جشنواره شیخ طبرسی تعیین شده است.
کد خبر : 402814

عبدالمجید طالب‌تاش در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری سومین دوره جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی گفت: سومین دوره این جشنواره که از سال 94 به شکل دوسالانه ویژه اعضای هیئت علمی و روحانیان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، در دهه دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


وی افزود: این جشنواره در چهار قالب کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و مقالات علمی و پژوهشی و مقالات ISI آثار اعضای هیئت علمی و روحانیون را مورد داوری و پذیرش قرار می‌دهد. فراخوان پذیرش آثار از یک ماه گذشته به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است و دبیرخانه جشنواره هم اکنون مراحل داوری و پذیرش آثار را دنبال می‌کند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان رئیس و دبیر شورای سیاست‌گذاری این جشنواره انتخاب شده‌اند. کمیته‌های علمی سومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی با هماهنگی گروه‌های پژوهشی پژوهشکده قرآن و عترت تشکیل شده است.


طالب‌تاش با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اعضای هیئت علمی و روحانیون دانشگاه تا 15 مهر ماه سال جاری برای ارسال آثار قرآنی خود به دبیرخانه دائمی جشنواره فرصت دارند. این دوره از جشنواره با حضور شخصیت‌های قرآنی، دانشگاهی، رئیس هیئت مؤسس و امنا و ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.


وی عنوان کرد: سه نفر از برگزیدگان منتخب محورهای کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و مقالات علمی و پژوهشی از سوی شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مهمی در شتاب علمی کشور دارند که تولیدات علمی بسیاری نیز در زمینه مطالعات قرآنی از خود برجای گذاشته‌اند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: معرفی، انتخاب برترین‌ها و تجلیل از صاحبان آثار مطالعات قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی پژوهشکده قرآن و عترت امری ضروری و از اهداف این جشنواره تلقی می‌شود. لازم است در این راستا فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و رساله‌های موفق قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی شوند و آثار در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان حرفه‌ای قرار بگیرد.


طالب‌تاش در پایان خاطرنشان کرد: جایزه ویژه علامه طباطبایی(ره) در کنار سومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی با هدف تجلیل از مقام مفسران برتر کشوری نیز برگزار خواهد شد. جایزه ویژه دوره قبلی به آیت‌الله جوادی آملی به‌موجب «تفسیر موضوعی قرآن کریم» اختصاص پیدا کرد که شورای سیاست‌گذاری سومین دوره جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی در حال تحقیق و بررسی برای انتخاب یکی از مفسران قرآن برتر و خوش‌آوازه کشور است.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته