دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 12:56
طالب‌تاش در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی بالاترین جایگاه علمی را در منطقه دارد

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در حوزه آموزش و پژوهش، بالاترین جایگاه را در منطقه به خود اختصاص دهد.
کد خبر : 398181
BS0K3053.jpg

عبدالمجید طالب‌تاش در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تاریخ علم در صدر اسلام، اظهار کرد: پس از اینکه پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و دین اسلام را ترویج داد، چیزی نگذشت که در جهان اسلام بیت‌الحکمه‌هایی تشکیل شد که در آن‌ها علوم روز و دین را به‌صورت تلفیقی و ترکیبی آموزش داده و شاگردانی در راستای یادگیری علم و اخلاق تربیت کردند.


وی افزود: پس از گذشت سال‌ها، این بیت‌الحکمه‌ها به نظامیه‌هایی در سراسر کشور تبدیل و همین قضیه موجب شد که تحول نوینی در آن عصر به وجود بیاید. اما جهان اسلام بعد از چند قرن، از آن هویت و مرجعیت علمی خود فاصله گرفت و غربی‌ها، دانش را از جهان اسلام دریافت و گسترش دادند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در عصر جدید با توجه به تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بازگشت به همان تمدن اسلامی مقتدر و مرجعیت علمی است. البته تفاوت بسیار اساسی و عمده در این رویکرد وجود دارد که هدف فقط علم و تربیت انسان نیست، بلکه حل مشکلات جهان بشری است.


طالب‌تاش تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر و 40 سال فرآیند پیشرفت جمهوری اسلامی را ترسیم کرده‌اند، با این بیانیه می‌توان به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همزاد جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرد و اکنون که 37 سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد توانسته است در حوزه آموزش و پژوهش، بالاترین جایگاه را در منطقه به خود اختصاص دهد. در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر در دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین یک میلیون و 200 هزار دانشجو و بیش از 32 هزار عضو هیئت علمی در حدود 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل و تدریس هستند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با توجه به شروع گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد جدیدی به خودش گرفته و فرهنگ‌سازی، جامعه‌سازی و تربیت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است تا نیروهای توانمند علمی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تربیت کند. دانشگاه آزاد اسلامی در واقع می‌خواهد جوانان نخبه انقلابی با روحیه جهادی که مبتنی بر ایمان و اعتقاد دینی است، تربیت کند.


طالب‌تاش عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت جوانان نخبه انقلابی، آنان را برای استفاده در مدیریت‌های نظام آماده کرده که بهترین نقش‌ها را ایفا کنند و ان‌شاءالله به‌عنوان موتور پیش‌رونده، به جمهوری اسلامی کمک کنند تا بتواند به آن جایگاهی که مقام معظم رهبری برای آینده این نظام ترسیم کرده، برسد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از چند جهت مظلوم است، افزود: یکی از مظلومیت‌های این دانشگاه بحث شهریه است. افراد بسیاری گمان می‌کنند که دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دریافت شهریه پول‌های زیادی را جمع‌آوری می‌کند؛ در حالی که واقعاً این‌جور نیست. شما ببینید در همین شهر تهران، مدارس بسیاری وجود دارد که با داشتن یک ساختمان سه طبقه بیش از 20 میلیون تومان برای یک سال از دانش‌آموز دبیرستانی می‌گیرند اما دانشگاه آزاد اسلامی چنین مقداری از دانشجو دریافت نمی‌کند.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با وجود اعضای هیئت علمی برجسته، توانمند و امکانات فراوان آموزشی و پژوهشی شاید یک‌دهم مدارس آموزش و پرورش از دانشجو شهریه نمی‌گیرد؛ متولیان دانشگاه آزاد اسلامی اگر بدانند دانشجویی نیازمند بوده و در پرداخت شهریه مشکل دارد، به او کمک کرده و تخفیف شهریه می‌دهند.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته