دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد حقوق بشر دانشگاه پیتزبرگ آمریکا:

دولت آمریکا حقوق مردم ایران را نقض کرده است

استاد حقوق بشر دانشگاه پیتزبرگ آمریکا گفت: دولت آمریکا حقوق مردم ایران را نقض کرده است و این ادبیات استثمارگرایانه آمریکایی‌ها است.
کد خبر : 401679
2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دنیل کوالیک در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که عصر امروز به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در خصوص مسائل هسته‌ای ایران، قرارداد برجام را نقض کردند که کار نادرستی بود. دولت آمریکا حقوق مردم ایران را نقض کرده است و این ادبیات استثمارگرایانه آمریکایی‌هاست.


وی افزود: آمریکایی‌ها جنایت‌های بسیاری در سراسر جهان انجام داده‌اند که باید مجازات شوند.


استاد حقوق بشر دانشگاه پیتزبرگ آمریکا بیان کرد: در آمریکا حقوق بشر وجود ندارد و دولتمردان آمریکایی فقط ادعا دارند که حقوق بشر را رعایت می‌کنند در صورتی که آن‌ها بویی از حقوق بشر نبرده‌اند.


وی تصریح کرد: وقتی به سیاست‌های آمریکا در چند دهه اخیر نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همیشه به دنبال خونریزی و کشورگشایی در سراسر جهان هستند.


کوالیک خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در مورد ایران مدام از حمله نظامی به عنوان گزینه روی میز حرف می‌زنند اما راه به جایی نبردند و مقاومت در ایران نهادینه شده و مردم ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند.


وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای حمله نظامی به کشورها، توجیه‌های مختلفی ارائه می‌کنند که همه دروغ است. نومحافظه‌کارانی که بر طبل جنگ عراق کوبیدند تلاش می‌کنند جنگی دیگر را شروع کنند و وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند با اتکا به اسناد خودش برای توجیه عملیات نظامی گام بردارد.


استاد حقوق بشر دانشگاه ‌پیتزبرگ آمریکا تصریح کرد: اخیرا شناورهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس آمدند، همچنین پهپاد آنان بر فراز آسمان ایران به پرواز درآمد که به خوبی توسط ایرانی‌ها ساقط شد و این حق ایرانی‌هاست که در مقابل تهاجم دشمن بایستند.


وی گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر دقیقا همان سیاستی را دنبال می‌کنند که در سال ۱۹۷۰ در جنگ با ویتنام اقدام به جنایت پرداختند و نگرش آمریکا تغییری نکرده است.


کوالیک در پایان خاطرنشان کرد: باید در خصوص مبارزه با آمریکا از درس‌های تاریخی گذشته عبرت بگیریم و مبارزه با آمریکا دستاوردهای خوبی برای ما که جبهه مقاومت هستیم، داشته است.


انتهای پیام/4108/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته