دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد دانشگاه نیجریه:

پرداختن به جنایات آمریکا در آفریقا نیازمند بررسی چند ماهه است

استاد دانشگاه نیجریه گفت: پرداختن به جنایات آمریکا به‌ویژه در آفریقا نیازمند بررسی چند ماهه است.
کد خبر : 401668
13980409000190_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شعیب موسی در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که عصر امروز به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: پرداختن به جنایات آمریکا به‌ویژه در آفریقا نیازمند بررسی چند ماهه است.


وی ادامه داد: جنایات و تسلط آمریکا بر کشورهای آفریقایی از طریق اقتصاد شروع شده است. جنایت آمریکا و نفوذ آمریکا به آفریقا از اقتصاد شروع شده و بعداً از طریق ابعاد سیاسی و نظامی ادامه پیدا می‌کند. ابتدا با عنوان کمک به کشورها، اقدام به پرداخت وام می‌کنند اما زمانی که این کشورها قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی نیستند، بار دیگر پرداخت وام را مطرح می‌کنند تا اینکه اقتصاد این کشورها کاملاً وابسته شود.


این استاد دانشگاه ادامه داد: در بحث نظامی نیز اکثر ارتش‌های کشورهای آفریقایی وابسته به آمریکا هستند. به‌طور مثال در نیجریه هیچ اقدامی بدون تأیید آمریکا و عربستان توسط ارتش این کشور انجام نمی‌شود.


موسی خاطرنشان کرد: تشکیل و حمایت از بوکوحرام که اقدام به تخریب مساجد و شعائر دینی می‌کنند، هدفی جز تخریب چهره اسلام ندارد. شیخ زکزاکی هدف از تشکیل بوکوحرام را تخریب اسلام و چهره دین دانست. باید اشاره کرد که سابقه حکومت اسلامی در نیجریه وجود داشت و برای جلوگیری از گسترش اسلام، به‌ویژه تشیع، بدیل‌هایی ساختگی از جمله بوکوحرام را ایجاد کردند اما زمانی که این دست‌ساخته دشمنان اسلام موفق نشد، ارتش نیجریه مستقیماً به مردم حمله کرد.


وی بیان کرد: در نیجریه به‌ظاهر دموکراسی حاکم است و نباید علیه تجمع یا اقدامی که غیرقانونی نیست ارتش ورود پیدا می‌کرد اما ارتش و ریاست جمهوری نیجریه که زیر نظر آمریکا و عربستان اداره می‌شد، مستقیماً به مردم حمله کردند. حتی مسیحیان نیجریه نیز به دنبال پیگیری اقدامات غیرقانونی ارتش این کشور هستند.


موسی اعلام کرد: هم‌اکنون وضعیت سلامت شیخ زکزاکی مساعد نیست و نیازمند دعای مسلمانان است.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: اینکه ریاست جمهوری نیجریه گوش به فرمان خارجی‌ها است، سبب افزایش تنفر نسبت به او شده است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

برچسب ها: نیجریه آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته