دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی:

توحش آمریکایی‌ها در عراق نمایان شده بود

عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی گفت: توحش آمریکایی‌ها در عراق نمایان شده بود.
کد خبر : 401649
45735f2cbee5879d7d36caf8abab898d77b8840d.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدرضا صدرالحسینی  در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که عصر امروز به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت ما در برابر جنایت‌های آمریکایی می‌تواند در عقب راندن آن‌ها مؤثر واقع شود.


وی افزود: تجاوزهای بسیاری را از سوی آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم شاهد هستیم. آمریکایی‌ها در مسئله عراق می‌گفتند که خاک عراق را می‌گیرند اما به این هدف استراتژیک دست پیدا نکردند.


عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی و رئیس کرسی حقوق بین‌الملل دفاعی بیان کرد: برای اولین بار مجموعه رسانه‌ها توانستند بخشی از جنایات آمریکایی‌ها را به سمع و نظر مردم دنیا برسانند. آنجایی که آمریکایی‌ها با لگد درب منازل عراقی‌ها را باز می‌کردند، تصاویر آن به همه دنیا مخابره شد.


صدرالحسینی تصریح کرد: سربازان آمریکایی پس از بازگشت از عراق به آمریکا، خاطرات خود را نوشتند و عذاب وجدان گرفته بودند و این نشان‌دهنده اوج وحشی‌گری آمریکایی‌ها بوده که حتی سربازان این رژیم از کارهای وحشی خود پشیمان شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همیشه از گروه تروریستی داعش حمایت کرده‌اند. داعش اقداماتی کرده که در پرونده هیچ گروه تروریستی این حجم از وحشی‌گری نبوده است.


استاد دانشگاه عالی دفاع ملی عنوان کرد: در تحولات یمن باید بدانیم که سازندگان اصلی ائتلاف ضد یمنی، آمریکایی‌ها هستند. در طول چهار سال و سه ماهه اخیر جنایات فراوانی در یمن اتفاق افتاده است. در طول ۱۵۰۰ روز، میزان قابل توجهی از کودکان و زنان آسیب‌های جدی در یمن دیده‌اند.


صدرالحسینی تصریح کرد: بخشی از جنایات یمن توسط سلاح‌های بیولوژیک انجام می‌شود. برخی پزشکان در یمن گزارش‌هایی را دادند که بیماری‌های عجیبی در بین مردم این کشور به وجود آمده که توسط آمریکایی‌ها این جنایت‌ها هدایت می‌شود.


وی بیان کرد: مجموعه دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا به دلیل فروش اسلحه در یمن توانسته اقتصاد آمریکا را به چرخش دربیاورد. آمریکا نمی‌خواهد که جنگ در یمن به پایان برسد.


استاد دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: مقاومت، مهم‌ترین عامل بازدارنده برای مقابله با رژیم جنایتکار آمریکا است. در زیر امواج بسیار سنگین اسلحه توسط ائتلاف ضد یمن در هفته‌های اخیر روبرو هستیم اما موشک‌های یمنی‌ در شرایط فعلی نشان می‌دهد که یمن از فاز دفاعی به تهاجمی روی آورده است.


صدرالحسینی تصریح کرد: امیدواریم که این همایش «آمریکا و‌ جنایت‌های قرن» بتواند در افزایش آگاهی و بصیرت بسیاری از مردم و دانشگاهیان مؤثر باشد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته