دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 13:39
حجت‌الاسلام پورذهبی در گفتگو با آنا:

سالن‌های دانشگاه نباید در اختیار گروه‌های ناهنجار قرار گیرد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی گفت: کسانی که سالن را در اختیار گرفته بودند به تعهداتشان عمل نکردند. نباید سالن در اختیار گروه‌هایی که احتمال بروز ناهنجاری دارند، گذاشته شود.
کد خبر : 400326
636948323519412276.jpg

حجت‌‎الاسلام عبدالرضا پورذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اجرای برنامه‌ای که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و در فضای مجازی بازخوردهای منفی داشت، گفت: این اتفاق و چیزهای از این دست، مطلوب دانشگاه نیست. باید قبول کنیم که حتی مطلوب مسئولان دانشگاه هم نیست. البته اگر این اتفاق بیفتد، اتفاق خوبی نیست. یعنی حتی اگر من هم این کار را کرده باشم، باید مسئولیتش را بپذیرم.


وی در خصوص علت وقوع این اتفاق گفت: معمولاً گروه‌هایی با دانشگاه صحبت می‌کنند و اجازه برگزاری برنامه‌ای را در تالار می‌گیرند و بعد تعهدات‌شان را هم می‌دهند و برنامه‌ریزی هم بر طبق این است که اتفاق غیرمنتظره و ناهنجاری رخ ندهد، ولی متأسفانه آن کسانی که این تعهدات را می‌دهند به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند. بخشی از این اتفاقات به‌خاطر این مسئله است. اینکه شما فکر کنید مسئولان دانشگاه بخواهند که چنین چیزی اتفاق بیفتد یا نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشند، این‌طور نیست.


مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات کوتاهی‌هایی انجام می‌شود که این کوتاهی‌ها باید برطرف شود. فلذا این مسئله‌ای که الان رخ داده، کسی که تالار را گرفته، قطعاً ظاهر موجهی داشته و تعهدات لازم را داده است. دانشگاه علی‌القاعده دنبال دردسر نیست. بله، دانشگاه به خیلی از جاها، مکانش را اجاره می‌دهد و چاره‌ای هم نیست و این کار را برای همه انجام می‌دهیم.


پورذهبی افزود: در جمع‌بندی باید بگویم که اولاً ما اصل این مسئله را محکوم می‌کنیم و این ناهنجاری که رخ داده، اتفاق خوبی نیست. عرض ما هم به مسئولان این خواهد بود که اگر دیدید این قضایا را رعایت نمی‌کنند، کلاً به این‌جور گروه‌ها تالار داده نشود. یعنی ما حرف‌مان این است که کسانی که شائبه این را هم دارند که ممکن است این قبیل اتفاقات از آنها سر بزند، به اینها مجوز داده نشود.


وی بیان کرد: نکته دوم این است که واقعاً مسئولان اصلی دانشگاه خواهان بروز چنین اتفاقاتی در دانشگاه نیستند. خدای نکرده قصدشان این نیست که بخواهند چنین مسائلی را رواج دهند. گروهی می‌آیند سالن را می‌گیرند، تعهدات لازم را می‌دهد که بی‌حجابی نشود، موسیقی آنچنانی پخش نشود ولی متأسفانه رعایت نمی‌کنند. راهش همان است که در بند اول گفتم، نباید سالن در اختیار گروه‌های مشکوک که احتمال بروز ناهنجاری از آنها می‌رود، گذاشته شود.


مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: نکته آخر اینکه این اتفاق ناخوشایند در دانشگاه افتاده، مسئولان هم درصدد هستند این مسئله را ترمیم کنند، درستش بکنند. شاید در گذشته مواردی از دست‌شان در رفته و گروه‌هایی که علی‌الظاهر قصد برگزاری مناسب مراسمی را داشته‌اند، در عمل نتیجه دیگری حاصل شده که البته تعداد این گروه‌ها هم بسیار کم و انگشت‌شمار است، به نظر ما یک موردِ آن هم زیاد است، من اعتقادم این است که در آینده مسئولان دانشگاه اجازه ندهند که حتی در حد یک مورد هم شاهد بروز چنین اتفاقاتی باشیم.


پورذهبی در پایان گفت: ضمن تشکر از همه کسانی که دغدغه دارند و همه دانشجویان ارزشی که پیگیر این مسائل هستند، خود ما هم از چنین اتفاقاتی ناراحت می‌شویم و امیدواریم در آینده حتی شاهد این موارد انگشت‌شمار نیز نباشیم.


انتهای پیام/4107/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته