دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1397 - 17:40
حجت‌الاسلام پورذهبی:

دانشگاه از حوزه‌ علمیه در تسهیل ازدواج الگو بگیرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به رواج ازدواج در دوران طلبگی گفت: دانشگاه می‌تواند از حوزه علمیه در تسهیل ازدواج الگو بگیرد.
کد خبر : 352947
BS0K6380.jpg

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به رواج ازدواج در دوران طلبگی، گفت: در حوزه‌های علمیه شاهد این هستیم که طلبه‌ها در اوایل دوران طلبگی اقدام به ازدواج می‌کنند؛ ازدواج طلبه‌ها در دوران تحصیل معادل ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها است چراکه طلبه‌ها وقتی که می‌خواهند وارد حوزه علمیه شوند، سبک زندگی در طلبگی را براساس ساده‌زیستی انتخاب می‌کنند.


وی در ادامه افزود: چون طلبه‌ها بنا را بر ساده‌زیستی می‌گذارند باوجود اینکه ممکن است وضع مالی‌شان هم بد نباشد و خانواده نیز کمک کند و تشکیل خانواده خیلی زودتر انجام می‌گیرد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: در بین طلبه‌ها، مسائل ارزشی، معنوی و روحانی حاکم است و به این خاطر نیز با خانواده‌های خود، زودتر کنار می‌آیند و با نگاه دینی به شروع زندگی؛ ازدواج خود را به تأخیر نمی‌اندازند.


پورذهبی خاطرنشان کرد: اگر بنا و آغاز زندگی مشترک زوج‌ها براساس ساده‌زیستی باشد، زندگی سریع‌تر سامان می‌گیرد.


وی با اشاره به شرایط ارائه الگوی ازدواج آسان حوزه‌های علمیه به دانشگاه، تصریح کرد: اگر بخواهیم الگوی ازدواج آسان و به‌هنگام دوران تحصیل که در حوزه‌های علمیه وجود دارد را در دانشگاه پیاده کنیم یک‌سری ذهنیت‌هایی که در حوزه هست در مبحث ازدواج باید به دانشگاه منتقل شود که مهمترین آن، بحث ساده‌زیستی و سادگی است.


این استاد دانشگاه اظهار کرد: به نظر من منتقل کردن بعضی از مواردی که با عنوان ارزش‌ها شناخته می‌شود به دانشگاه قدری سخت‌تر است و این سختی، شاید به‌خاطر کنش و واکنش‌هایی است که در دانشگاه وجود دارد و تیپ فکری که در دانشگاه نسبت به ازدواج رواج دارد متفاوت بوده و نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته