دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1397 - 17:55
همگام با همسفر تا بهشت/15

پنجمین کاروان ازداوج دانشجویی وارد مشهد شدند

پنجمین کاروان بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی، امروز، جمعه وارد مشهد مقدس شدند تا آغاز زندگی مشترک خود را در کنار بارگاه منور امام رضا(ع) جشن بگیرند.
کد خبر : 351394
313636.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از ستاد ازدواج دانشجویی 150 زوج دانشجو به عنوان پنجمین کاروان بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت صبح امروز وارد مشهد شدند تا جشن آغاز زندگی مشترک خود را در کنار مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار کنند.


تاکنون تعداد 902 زوج دانشجو در قالب بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت، طی چهار دوره متوالی به مشهد اعزام شدند و توانستند ضمن میهمانی خوان پربرکت حضرت ثامن الحجج(ع) از برنامه‌های آموزشی فرهنگی متنوعی که طی سه روز برای هر کاروان توسط مرکز فرهنگی آموزشی دانشگاهیان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.


مهمترین برنامه در نظر گرفته شده برای زوجین دانشجو در روز اول پس از ورود و اسکان زیارت گروهی حرم مطهر رضوی است؛ در پنجمین کاروان ازدواج دانشجویی بعد از اقامه نماز مغرب زوجین دانشجو می‌توانند با شرکت در برنامه آموزشی با عنوان «فرصت عاشقی» از سخنرانی حجت‌الاسلام صالحی؛ رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور که در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود استفاده کرده و در پایان مراسم سعادت حضور بر سر سفره امام مهربانی‌ها را پیدا کنند.


در صبح روز دوم، زوجین دانشجو در مراسمی با عنوان آشیانه، که با سخنرانی «حبشی» در سالن صبا برگزار می‌شود، حضور پیدا کرده و بعد از آن در کارگاه‌های آموزشی که برای زوجین به صورت جداگانه برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ بعدازظهر همان روز در برنامه مهر و ماه سخنرانان حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد و حمید صادقیان در قالبی نمایشی با نام پلاک بیست درباره مهارت‌های همسرداری به گفتگو خواهند نشست و در پایان برنامه مفرح «عاشق شو» برای اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان جشنواره 101 فیروزه در نظر گرفته شده است.


در صبح روز سوم برنامه زیارت سحرگاهی در نظر گرفته شده است و دانشجویان بعد از صرف صبحانه به میزبانی ستاد روابط ازدواج دانشجویی، می‌توانند در برنامه گردشگری بازدید از موزه‌های آستان قدس شرکت کنند.


هدف از ایجاد چنین برنامه‌هایی آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی و همسرداری و ترغیب جوانان به ازدواج ساده به‌هنگام و پایدار است، که به همت مرکز فرهنگی آموزشی دانشگاهیان دنبال می‌شود.


لازم به ذکر است زوج‌های دانشجوی علاقه‌مند که تاکنون نام‌نویسی نکرده‌اند، زمان محدودی برای ثبت نام در بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی دارند و تنها تا پایان دی‌ماه فرصت دارند تا در این طرح به صورت الکترونیک اقدام به ثبت‌نام و در صورت تمایل انتخاب کاروان کنند.


انتهای پیام/4115/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته