دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 17:53
حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

حوزه حقوقی از مسائل جدی مردم است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل حوزه حقوقی از مسائل جدی مردم است.
کد خبر : 400175

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام پژمان‌فر در نشستی خبری که بعدازظهر امروز در قرارگاه قوه قضائیه مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با موضوع بررسی طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت مرکز ماهر برگزار شد، گفت: اگر بتوانیم با ظرفیت رسانه فضای پاسخگویی به مطالبات را بالا ببریم؛ حجم زیادی از مشکلات حل خواهد شد.


وی ادامه داد: از مجلس باید مطالبه‌گری کنیم که در این حوزه به چه میزان توانسته است وظایف خود را به انجام برساند. اگر ما بتوانیم چشم‌انداز مناسب داشته باشیم ریل‌گذاری مناسبی وجود نداشته است و یا در حوزه عمل نظارت و دقت در حسن اجرای قانون نداشتیم.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: به علل مختلف در حوزه حقوقی که از مسائل جدی مردم است نتوانستیم مسیر مناسب را تأمین کنیم و مردم هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.


وی اظهار کرد: در فضای حوزه حقوق که یکی از مسائل مهم مردم است به دلایل مختلف نتوانستیم مسیری را تأمین کنیم تا به اهداف عالیه برسیم و علی‌رغم این‌که مردم هزینه‌های زیادی در ارتباط با این موضوع صرف می‌کنند این مسئله منجر به نارضایتی شده است.


پژمان‌فر گفت: برای احقاق حقوق عامه و نسبت به این‌که ما سلامت قضائی را در بنگاه‌های اقتصادی و بنگاه‌های دیگر حفظ کنیم این موضوع در دستور کار مجلس قرا گرفته است و برای تحقق این طرح باید اقداماتی صورت بگیرد که منتهی به عوامل مختلفی این موضوع نتوانسته است از مجلس شورای اسلامی خارج‌شده و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.


وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات به دلیل انحصاری است که در مسئله وجود دارد، یعنی افراد محدود و معدود این انحصار را ایجاد کردند و به‌تبع آن پاسخ‌گو نیستند و این انحصار مخل است و با اهداف راه‌اندازی این شبکه برای پاسخگویی به مردم در تضاد است.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ما باید به‌عنوان حاکمیت خدماتی به مردم ارائه بدهیم که نیاز مردم فراهم شود. هدف این نیست که شرایطی برای درآمدزایی اقتصادی گروهی از افراد را فراهم کنیم، اما عملاً در این شرایط این‌چنین به نظر می‌رسد.


وی تصریح کرد: در حوزه مجلس که کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل می‌شود و همه این اعضا پزشک هستند و هرکدام مسئولیتی در این حوزه دارند. طبیعتاً نمی‌توانند و به خودشان اجازه نمی‌دهند برخلاف منافع عمل کنند، واقعاً کسی که می‌خواهد ریل‌گذاری کند باید ذی‌نفع نباشد و قانون نباید جانب کسی را بگیرد.


پژمان‌فر در پایان گفت: در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تقریباً درصد قابل‌توجهی از افرادی قرارگرفته‌اند که خودشان به‌نوعی ذینفع در این موضوع هستند و لذا گاهی نگاه‌های جانب‌دارانه به این موضوع شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج حقوق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته