دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 17:03
دردانشگاه تهران برگزار می‌شود؛

کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام

نخستین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در دانشکده الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 399139
85877098187364064581505912689.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، نخستین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز 5 تیرماه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


مصطفی ذوالفقارطلب در تشریح برنامه‌های این کنفرانس گفت: در این کنفرانس یک‌روزه، اندیشمندان اسلامی، نخبگان دانشگاهی و صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و پیرامون مباحث نو و بهینه‌سازی فرهنگ انسجام و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.


وی چالش‌های فراروی تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، راهبردها و راهکارهای تحقق این هم‌زیستی و مبانی و اصول و جایگاه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در آموزه‌های اسلام را از جمله محورها و اهداف این کنفرانس برشمرد.


رئیس نخستین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی جهان خاطرنشان کرد: این نشست بین‌المللی با توجه به شرایط کنونی جهان، اهداف متنوعی را با نگاه تقویت و بازشناسی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این کنفرانس، اندیشمندان و روحانیان اسلامی با ارائه مقالاتی در شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌گرا در هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مبادرت خواهند کرد.


ذوالفقارطلب در ادامه تصریح کرد: بازشناسی ظرفیت‌های نظری اندیشمندان وحدت‌گرای اسلامی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر و همچنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در عدم تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به‌صورت جدی مورد توجه حاضران و مدعوین کنفرانس قرار خواهد گرفت.


به گفته وی، بررسی جایگاه تسامح، مدارا و صلح در آموزه‌های اسلام و جایگاه حقوق بشر به‌ویژه حق و متفاوت بودن در آموزه‌های اسلام نیز در این کنفرانس مورد بازشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.


ذوالفقارطلب با بیان اینکه در این نشست بیش از یکصد مهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، افزود: علاوه بر مهمانان داخلی، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی آسیایی، شبه‌قاره هند، آسیای میانه و قفقاز و کشورهای عربی به کنفرانس دعوت شده‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش‌بینی شده خواهند پرداخت.


رئیس برگزاری کنفرانس در پایان اظهار کرد: مقالات متعددی در چار چوب اهداف کنفرانس توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد و تاکنون حدود 98 مقاله کامل و 180 چکیده مقاله به کمیته علمی کنفرانس از داخل کشور و همچنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیئت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته