دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 13:19
بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران:

ادله کافی برای اثبات، نبودن منفعت در همکاری با لایحه FATF وجود دارد

بسیج دانشجویی هفت دانشگاه بزرگ تهران، پیرو جلسه هیئت دولت در مورد تصویب و اجرای لوایح مرتبط با FATF مدعی شدند ادله کافی برای اثبات نفع نداشتن این لایحه وجود دارد.
کد خبر : 399813
1397031611042818514340964.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی هفت دانشگاه بزرگ تهران، پیرو جلسه هیئت دولت در مورد تصویب و اجرای لوایح مرتبط با FATF که چهارشنبه هفته پیش برگزار شد، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، به نکاتی در پیرامون این جلسه اعتراض کردند.


در ابتدای این نامه آمده است: بر خلاف اظهارات جنابعالی مبنی بر وجود منفعت در همکاری با FATF، کماکان ادله بسیاری جهت اثبات نبودن منفعت در همکاری با این لایحه وجود دارد. مشکلات عدیده در لوایح دولت، تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقتصادی، شفاف شدن اطلاعات اقتصادی کشور برای بیگانگان، کوچک شدن سفره مردم و ظهور پدیده خودتحریمی در صورت همکاری با این گروه از جمله مواردی است که ابهامات در همکاری با FATF را افزایش داده است. دولت باید بهتر بداند که در شرایط جنگ اقتصادی، اطلاعات و داده‌های اقتصادی حکم مهمات را برای کشور دارد که با تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو، عملاً راه دسترسی نظام سلطه را به این مهمات باز کرده و تسلط دشمن بر اقتصادمان را مستحکم می‌سازیم.


در این نامه ذکرشده است: ای‌کاش جنابعالی به‌جای توجه به توصیه دولت‌های غربی که همواره در راستای منافع خود و تضعیف جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند، قدری نیز به نظرات کارشناسی‌ جوانان نخبه و دلسوزان داخلی توجه می‌کردید. جنبش دانشجویی در راستای روحیه مطالبه‌گری و وظیفه انقلابی خود، در موارد متعددی اشکالات کارشناسی‌ شده وارد بر همکاری با گروه FATF را به مسئولان امر گوشزد نموده است؛ اما دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بدون توجه به نظرات کارشناسان و به‌جای تلاش در راستای حل مشکلات واقعی مردم که سختی‌های معیشتی را به آنان تحمیل کرده است، به دنبال پیشبرد اهداف خود بوده‌اند.


بسیج دانشجویی در این نامه در خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است: جنابعالی در مورد مرتفع شدن زیان‌های احتمالی همکاری با FATF ادعا کردید که دولت آثار مضر و بندهایی را که می‌تواند زیان‌بار باشد در نظر گرفته و لوایح مرتبط را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که زیان‌های احتمالی آن زدوده شده ‌است؛ درحالی‌که حدود سه سال از همکاری ایران با FATF می‌گذرد و به اذعان وزارت امور خارجه، 37 مورد از 41 مورد برنامه اقدام اجراشده است؛ آیا این همکاری سه‌ساله، جز آثار زیان‌بار فایده‌ای هم برای کشور داشته است؟ به‌علاوه این همان ادعایی است که دولت محترم در رابطه با توافقات هسته‌ای نیز بیان می‌کرد و امضای دشمنان را تضمینی برای برون‌رفت از مشکلات معرفی می‌کرد. این در حالی‌ است که در عمل مشاهده شد که دولت نه‌تنها توانایی وصول منافع خود را نداشت؛ بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی کشور ازجمله صنعت هسته‌ای را با خسارت‌های جبران‌ناپذیری مواجه ساخت.


در نامه هفت دفتر بسیج دانشگاه‌های تهران خطاب به رئیس‌جمهور ذکر شده است: آنچه اهمیت دارد، میزان عملیاتی شدن ادعاهای مطرح‌شده توسط جنابعالی‌ است. باید بدانید که FATF فرصت بهانه‌جویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری است که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد و به‌تبع آن، ما را در خاک خودمان زمین‌گیر کند. در این شرایط، صحبت از توانایی زدودن تبعات منفی آن محلی از اعراب نخواهد داشت. دم از کارآمدی دولت می‌زنید و ادعا می‌کنید که در صورت عدم تصویب این لوایح، مردم حق ندارند بگویند دولت ناکارآمد است و درواقع توپ را در زمین مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌اندازید؛ درحالی‌که باید به جنابعالی متذکر شویم که کارآمدی صرفاً به حرف نیست و کارآمدی دولت شما را در قضیه برجام به‌وضوح مشاهده کردیم.


در پایان این نامه آمده است: به نظر می‌رسد گره زدن مشکلات معیشتی مردم و حل آن به توافق با دشمنان غربی، به مذاق حضرت‌عالی خوش آمده‌ است و دولت محترم همان‌گونه که در ماجرای برجام، مشکلات اقتصادی را به سازش با دشمنان گره زد، اکنون نیز همان شیوه ناکارآمد را به کار گرفته و کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو معرفی می‌کند. حال سؤال این است که آیا انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده می‌شود؟ آیا تجربه برجام کافی نبود تا آقایان قدری نیز چشم از دهان دشمن بردارند و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند؟ توصیه می‌شود ریاست محترم جمهور، کمی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر در رابطه با موضوع فوق‌الذکر اطلاع پیدا کنند. 


گفتنی است این نامه از طرف دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، امام صادق (ع)، علامه طباطبایی، علم‌ و صنعت و صنعتی خواجه‌ نصیرالدین طوسی منتشر شده است.


انتهای پیام/4107/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته