دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 06:40
صادقی‌مقدم در گفتگو با آنا:

استاد تراز انقلاب اسلامی باید دانشجو را نسبت به آینده امیدوار کند

استاد دانشگاه تهران گفت: استاد تراز انقلاب اسلامی باید با تدریس، رفتار و عمل خود دانشجو را نسبت به آینده امیدوار کند.
کد خبر : 399252
N80984609-5402511.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همایش روز ملی بسیج اساتید با عنوان «آیین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دیروز، 28 خرداد برگزار شد. در این همایش از ۱۴ استاد تراز انقلاب اسلامی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مجتبی زارعی، رئیس بسیج اساتید کشور و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی تجلیل شد.


محمدحسن صادقی‌مقدم یکی از برگزیدگان این همایش در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به ویژگی‌های استاد در تراز انقلاب اسلامی گفت: استاد در تراز انقلاب اسلامی وظیفه دارد بصیر باشد و در بزنگاه‌های تاریخی با بصیرت عمل کند همچنین این اساتید باید جایگاه واقعی انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها و منطقه را به‌خوبی بشناسد.


وی افزود: استاد بسیجی و انقلابی باید نسبت به آینده دانشجویان خود را امیدوار کند و این امید دادن باید در تدریس، رفتار و عمل اساتید نمود پیدا کند؛  از دیگر ویژگی‌های اساتید در تراز انقلابی باید گفت که این اساتید می‌بایست نگاه راهبردی و بلندمدت داشته باشند و به‌تعبیر دیگر برای دوردست‌ها فکر کنند.


این استاد دانشگاه تهران بیان کرد: ویژگی دیگر یک استاد در تراز انقلاب اسلامی این است که باید از خودگذشتگی داشته باشد، این از خودگذشتی بسیار مهم است و می‌توان گفت از خودگذشتگی در مجموعه بسیج اصلی پایه‌ای است.


این برگزیده همایش اساتید تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد: بین استاد در تراز انقلاب اسلامی و وضعیت موجود فاصله داریم و برای جبران این فاصله باید کار بیشتری صورت گیرد.


گفتنی است محمدحسن صادقی‌مقدم استادتمام گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته