دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 21:51
زارعی:

جنبش استادی با پشتیبانی پارادایم فقاهت حکیمانه فرصت فعالیت یافت

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: جنبش استادی فرصتی پیدا کرد تا با بهره‌گیری از پشتیبانی پارادایم فقاهت حکیمانه فعالیت کند.
کد خبر : 399169
1815835_555-620x410.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی زارعی بعدازظهر امروز در همایش روز ملی بسیج اساتید که با عنوان «آئین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد؛ گفت: جنبش استادی فرصتی پیدا کرد تا با بهره‌گیری از پشتیبانی پارادایم فقاهت حکیمانه فعالیت کند.


وی افزود: جریانات مدعی روشنفکری بشنوند؛ حاضریم در هر زمان و مکان در مورد اینکه چه کسی به دنبال علم نافع است صحبت کنیم؛ در درگیری و نزاع دو پارادایم فقاهتِ حکیمانه و پارادایم روشنفکری تکنوکراسیِ لیبرال و با پیروزی جریان دینی انقلابی ، عرصهٔ دانشگاهها در حال تحول و گرایش به دانشگاه اجتماعی ، شناسایی درد های ملّی با نگاه حلّ المسایلی و تمدن گراست


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: با صبوری و مجاهدت علمی و اجتهادی به‌خصوص در 30 سال اخیر از سوی رهبر انقلاب و دانشمندان جوان و متدین در علوم تجربی و علوم انسانی، برچسب‌های تصنعی متضاد و دوگانهٔ علم و دین، دین و توسعه و دین و سیاستگذاری عمومی و دوگانهٔ هویت ملی و هویت دینی رنگ باخته و فروپاشیده است.


زارعی اشاره کرد: این رنگ باختن  با توجه به جلوداری نقش فقاهت و ولایت در جانشانی علم و فناوری در پیشرفت ایران و نیز خاموشی منفعلانه، بی‌نقشی و بی‌اثری پارادایم شبه‌علم و مدعی علم توسعه در این باره و سکوت‌شان در باره پیشرفت ایران، اینک عرصه دانشگاه‌ها به محلی برای بروز و ظهور جنبش‌های اجتماعی اسلامی بومی در نیل به دانشگاه اجتماعی و مساله محور، به‌خصوص عرصهٔ نقش‌آفرینی اجتماعی جنبش استادی بسیج شده است، این جابجایی پارادایم‌ها و پیشتازی پارادایم علم بومی و رشد علمی درون‌زا ، ۸۰۰ کانون جنبش استادی را به نقطهٔ تماس مردم و دانشگاه‌ها برای برون رفت از معضلات کشور تبدیل خواهد کرد.


زارعی در پایان افزود گفت: بسیج استادان کشور از سال 80 تا 96 و در مرحله چهارم زیست تشکیلاتی خود، اینک به مرحلهٔ اعتلا و تحول اجتماعی خود وارد شده و از موضع دانشی و اجتماعی با توجه به زمینه‌های علمی و تفکر اجتهادی، این جنبش به سه گانهٔ اجتهاد منطقه‌ای، اجتهاد ملی حاکمیتی و اجتهاد بین‌المللی می‌اندیشد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب