دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 10:05
عاملی:

ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بی‌بدیل است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بی‌بدیل است؛ در دوره جدید این دانشگاه یقیناً کیفی‌سازی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 397626
photo_2019-06-11_10-35-42.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی صبح امروز در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: بلاشک دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه بزرگ ملی و بین‌المللی است، در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی یقیناً کیفی‌سازی مورد توجه دانشگاه قرار خواهد گرفت. 


وی افزود: این ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بی‌بدیل است و تاکنون توجه کافی به این ظرفیت نشده است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اساتید، فلسفه علم و جنبه اجتماعی علم را مطرح کردند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد‌: مبدا شروع تحول و بسط علم و فناوری با حوزه علمیه است. فاصله بین عقلانیت و نیرنگ کوتاه است که تولید سلاح‌های کشتار جمعی از طریق علم، نیرنگ به شمار می‌رود و از این‌رو  علم و فناوری منشا بسیاری از مشکلات شده است‌.


عاملی عنوان کرد: توسعه پایدار شکل گرفت تا به عوامل سلامت طبیعت، اقتصاد و جامعه توجه کند و جنبه‌های تعالی انسان حفظ شود. وقتی طبیعت جسم و روح انسان حفظ نشود تعادل از بین می‌رود.


وی با اشاره چهل سال رهبری فاخر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گفت: حکمت از ویژگی‌های شخیص مقام معظم رهبری است. ایشان با وجود تمام هجمه‌ها جامعه را در مسیر تعالی و سلامت قرار داده‌اند و حکیمانه جامعه را اداره کرده‌اند. استقرار و نظم فکری بی‌نظیری که در مقام معظم رهبری دیده می‌شود را نمی‌توان در جملات بیان کرد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: رهبری دائما نگاه انقلابی به اسلام را حفظ و صیانت کرده‌اند. ایشان در گام دوم نگاه بسیاری عمیقی به گذشته، حال و آینده داشته‌اند.


عاملی خاطرنشان کرد: جامعه ایران از یک غم پنهان و از نوعی آسیب اضطراب پنهان رنج می‌برد، اینکه مرتب جامعه رو به ناامیدی حرکت کند، آسیب‌پذیری افزایش می‌یابد.


وی افزود: ایشان در گام دوم داشته‌ها و دستاوردها را از یک سو و امیدها و هدف‌ها را از سوی دیگر برجسته کرده‌اند. بنیان ارزشمند فکری بسیاری داریم که باید تبیین شوند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: روش‌شناسی و آینده‌شناسی در گام دوم بسیار با اهمیت است و آینده‌پژوهشی در فطرت انسان نهفته است. در مدل‌های رایج آینده‌شناسی از مدل‌های مختلف دلفی و ریاضی استفاده می‌کنند ولی این مطالعات دچار بحران شده‌اند. مدل‌های روش‌شناسی فضای مطلوب را طراحی و پیش‌بینی می‌کند.


عاملی عنوان کرد: جامعه مطلوب ما بر اساس جامعه حضرت قائم(عج) بنا می‌شود و مقام معظم رهبری براساس جامعه مطلوب، گام دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کرده‌اند. دانش برای فرهنگ و متغیرهای اصلی توسعه و پیشرفت به کار می‌آید. دانشگاه آزاد اسلامی باید با ظرفیت‌های فراوان خود به سمت بررسی و مطالعه گام دوم حرکت کند.


وی خاطرنشان کرد: مردم و کشور باید در رفاه و بهره‌مندی کافی و در شأن یک مسلمان زندگی کنند و عزت اسلام حفظ شود.


انتهای پیام/4115/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته