دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 11:40
بیرنگ تأکید کرد:

تلاش کشورهای آسیایی برای دستیابی به الگوی جدید در سیاست‌گذاری علم

معاون بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: کشورهای آسیا و اقیانوسیه تلاش می‌کنند تا به الگویی جدید در سیاست‌گذاری علم، فناوری و نوآوری دست یابند.
کد خبر : 397403

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرتضی بیرنگ در مراسم افتتاحیه نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: اسکاپ و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌هایی در حوزه فناوری و نوآوری را شروع کرده‌اند؛ به همین دلیل معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد میزبانی نخستین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) را مطرح کرد.


وی افزود: این ایده با استقبال اسکاپ مواجه شد و در حال برگزاری این حرکت باشکوه در کشور هستیم. این رویداد چند ویژگی جالب‌توجه دارد که آن را نسبت به ابتکارات مشابه متمایز می‌کند.


معاون بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: اجتماع نمایندگانی در سطوح تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار علم و فناوری از کشورهای آسیا و اقیانوسیه و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با علم و فناوری، تمرکز بر بررسی جایگاه استارت‌آپ‌ها به‌عنوان بازیگران جدید، خلاق و پویای اقتصاد امروز در توسعه پایدار و طراحی بستری برای شبکه‌سازی میان آن‌ها و گفتگوهای علمی و تبادل تجارب در حوزه سیاست‌ها و ابزارهای مختلف، تقویت نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه پایدار از نوآوری‌های طبقات پایین گرفته تا نقش زنان ازجمله ویژگی‌های متمایزکننده مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه است.


وی افزود: همچنین آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات ایران به‌عنوان کشوری مهم در منطقه با نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده ممتاز و زیست‌بومی پرتحرک در نوآوری از دیگر ویژگی ممتاز این مجمع است.


بیرنگ اظهار کرد: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند تا این رویداد، آغازی درخشان داشته باشد. کشورهای آسیا و اقیانوسیه تلاش می‌کنند تا به الگویی جدید در سیاست‌گذاری علم، فناوری و نوآوری دست پیدا کنند تا نوآوری بتواند بیش از گذشته برای مردم و نیازهای اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی آن‌ها، جریان داشته باشد.


انتهای پیام/4115/۴۰۲۱/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته