دانشگاهیان درباره ابعاد طرح معامله قرن آگاهسازی کنند
حجت محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با اهمیت روز قدس گفت: روز قدس روزی است که باید برای تمام مسلمانان جهان مهم تلقی شود آنان که بصیر بوده و تحلیل آگاهانه داشته باشند، به اهمیت این روز واقف هستند و حضور پرشور مردمی در این روز نشاندهنده توجه ملت ایران به آرمان فلسطین است.
وی خاطرنشان کرد: معامله قرن با توجه به مشکلاتی که با انحلال رژیم به وجود آمد فعلاً متوقف شده است که نشانگر مفاهیم متعددی است: اول اینکه رژیم صهیونیستی در درون خود دچار بحران سیاسی شده و از انسجام سیاسی برخوردار نیست و دچار مشکلات داخلی هستند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز ادامه داد: این طرح توسط آمریکا پیگیری خواهد شد و باید نگاه ویژه و حساستری را نسبت به آن داشته باشیم بهویژه سیاستمداران، دولتمردان و دانشگاهیان در جایگاه خود، فعالان تشکلی و دانشجویی باید بهصورت ویژه به مسئله فلسطین بپردازند و درباره ابعاد طرح معامله قرن آگاهسازی کنند.
وی تصریح کرد: تشکلها باید به روشنگری درباره فلسطین در بین دانشجویان بپردازند و نیتهای رژیم صهیونیستی از معامله قرن که در چند سال گذشته با کمک شریک اصلی خود یعنی ایالاتمتحده پیگیری کرده و بعضی از کشورهای عربی منطقه را که با دلارهای نفتی سعی در اجرای توافق قرن دارند روشنگری کنند.
محمدی افزود: معادلاتی که در سطح منطقه رقم میخورد و در این طرح آمده است نقشههایی برای کشورهای مسلمان منطقه کشیده شده بهویژه برای ایران نیز نقشه کشیده شده است چون ایران قطب مقاومت منطقه است و بر حول محور ولایتفقیه مقاومت را تشکیل دادند. اینکه محور مقاومت در چند سال گذشته موفقیتهایی کسب کرده و رژیم صهیونیستی پس از هر تجاوز خود مجبور به آتشبس میشود نشاندهنده این است که محور مقاومت از لاک دفاعی بیرون آمده و قدرت بازدارندگی دارد.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تأکید کرد: تا دیروز قطببندی شرق و غرب وجود داشت و پس از فروپاشی شوروی نیز دوقطبی آمریکا و روسیه یا قطببندی اقتصادی وجود داشت الآن معادلات بر هم خورده و یکی از اضلاع قطببندیها محور مقاومت است. نشان میدهد که این جبهه تعیینکنندگی داشته باشد و زمانی که آمریکا ادعای حکومت بر جهان را دارد بتواند بر کشورهای آزادیخواه جهان تأثیرگذار بوده و الگو باشد.
انتهای پیام/4115/پ
انتهای پیام/