دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 12:13
مجلات دانشگاه آزاد/6؛

ارتباط بین نظریه‌ و عمل از اهداف انتشار مجله علمی هویت شهر است

هدف از انتشار مجله علمی «هویت شهر» واحد علوم و تحقیقات ارائه نتایج پژوهش‌ها و ارتباط بین نظریه‌ و عمل در زمینه‌های هنر، معماری، شهرسازی و مطالعات محیط است.
کد خبر : 384622
hoviyate shahr.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین شبکه حقیقی دانشگاهی در کشور سهم قابل‌توجهی از تولید علم را بر عهده دارد و قریب به ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش کشیده است. مجلات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نشر و ترویج تولیدات علمی در حوزه‌های تخصصی نقش حائز اهمیتی دارند که توفیقات این مجلات در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حاکی از این امر است.


یکی از فاکتورهای ارزیابی شاخص‌های علمی دانشگاه‌ها و کشورها نیز از طریق پایش برون‌دادهای علمی صورت می‌گیرد. انتشارات علمی در کنار سایر فاکتورهای توسعه‌ای  سهم بسزایی در جایگاه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها ایفا می‌کند.


سرویس دانشگاه خبرگزاری آنا در نظر دارد، در پرونده ویژه «مجلات علمی دانشگاه آزاد» که به‌صورت چندین شماره منتشر خواهد شد٬ به سراغ نشریات علمی و تخصصی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور رفته و به توانمندی‌ها و تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه بپردازد تا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از دانشجو  و استاد با مجله‌های معتبر این دانشگاه آشنایی بیشتری پیدا کرده و از آنها برای نشر پژوهش‌های علمی استفاده کنند.


حمید ماجدی مدیرمسئول مجله علمی- پژوهشی «هویت شهر» دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با آنا درباره شروع فعالیت‌های این مجله گفت: مجله هویت شهر از سال 86 شروع به‌کار کرده است که هدف از انتشار آن ارائه نتایج پژوهش‌ها و تجربه‌های علمی و ارتباط بین نظریه‌وعمل در زمینه‌های هنر، معماری، شهرسازی و مطالعات محیط است. آثار پژوهشی، تحلیلی، گزارش‌های علمی در زمینه‌های معماری و شهرسازی برای انتشار در مجله پذیرفته می‌شود.


وی افزود: در هر شماره از این مجله هشت اثر علمی منتشر می‌شود و تاکنون 39 شماره از مجله هویت شهر منتشر شده است. مجله به‌صورت فصلنامه، تحت فضای وب منتشر می‌شود. مقالات ارسالی به دبیرخانه مجله به اندازه‌ای است که گاه نویسندگان تا چندین ماه در انتظار انتشار آثار علمی خود هستند.


مدیرمسئول مجله علمی- پژوهشی هویت شهر اظهار کرد: داورانی از دانشگاه‌های معتبر داخلی ازجمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی و دانشگاه علم و صنعت ایران با هیئت تحریریه همکاری دارند. همچنین داورانی از دانشگاه‌های انگلیس و فرانسه در امر بررسی و قضاوت آثار علمی با مجله هویت شهر مشارکت دارند. میانگین مدت زمان داوری آثار 3 تا 6 ماه است.


ماجدی با اشاره به اقدام سردبیر مجله هویت شهر نسبت به ارتقای سطح نمایه‌های این مجله نیز تصریح کرد: مدارک و مستنداتی جهت ارتقای درجه مجله آماده شده که به‌زودی اقدام خواهد شد. مجله هویت شهر در حال حاضر به صورت فصلی از طرف دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات چاپ می شود.


وی در پایان مطرح کرد: نشریه علمی و پژوهشی هویت شهر در سال 90 موفق به کسب عنوان مجله برتر در نخستین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی (فرهیختگان) شد.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته