دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1398 - 13:03
هم‌پیمانی عشق و نور؛

قدم‌هایی در مسیر دیدار ماه

عصر روز گذشته دانشجویان با امام خامنه‌ای دیدار داشتند، دیداری که در فضای مجازی با هشتگ دیدار ماه از آن یاد می‌شود.
کد خبر : 383479
13980301_10042617.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وعده دیدار هرساله تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب اسلامی را می‌توان در نیمه ماه مبارک رمضان دانست. دیداری چندساعته که همه‌ساله پرشورتر از سال گذشته برگزار می‌شود و شب گذشته نیز حسینیه امام خمینی(ره) میزبان دانشجویان سراسر کشور و تشکل‌های دانشجویی بود. دیداری که در فضای مجازی با هشتگ دیدار ماه به آن اشاره می‌شود.


از نزدیک ظهر در خیابان فلسطین حضور دانشجویان حس می‌شد و از ساعت ۱۵ صف‌های طولانی دختران و پسران دانشجو برای ورود به حسینیه امام خمینی به چشم می‌خورد. دختران و پسران جوانی که هرکدام با در دست داشتن کارت ورود داخل می‌شدند. قرار دانشجویان ساعت 6 عصر باشد یا که 5، موضوع مسئله دیگری است. مسئله این است که تمام خیابان‌های منتهی به‌ قرار پر از جمعیت جوانانی بود که سوی هر رهگذری را به سمت خود می‌کشاند. آرام از کنارشان رد می‌شوم تا برسم به انتهای خیابان، به آنجایی که از صفوف مشتاقش پیداست.


هرچه نزدیک‌تر می‌شوم حیرتم بیشتر می‌شود. دسته‌های دانشجویان در هر قسمت از خیابان پیداست، گروهی مشغول نوشتن دست‌های یکدیگرند، نزدیکشان که می‌شوم، دیدن نوشته‌ای که بر روی دستان دانشجویان است برایم راحت‌تر می‌شود. یکی سربند رفیقش را به پیشانی‌اش گره می‌زند و دیگری چفیه بر گردن خود می‌آویزد. هرازگاهی زمزمه‌هایی هم به گوش می‌رسد، باز که نزدیک‌تر می‌شوم ندای «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» سرخوشیم را بیشتر می‌کند.


دانشجویانی که همراه خود شورونشاط برای حضور در کنار رهبرشان داشتند. هم‌دلی و خوشحالی خاصی در بین دانشجویانی که هرکدام از یک دانشگاه و شهر می‌آمدند، وجود داشت. هرکدام از این جوانان با وجود اشتیاق برای ورود و حضور در کنار رهبر خود اما می‌خواستند همگی با هم به حسینیه وارد شوند که مبادا یکی از دانشجویان جا بماند. همین‌طور ادامه می‌دهم تا به‌ صف طویل دانشجویان می‌رسم، یکی در انتهای صف می‌گوید: «کاش فرصتی پیش آید و من چفیه آقا را از ایشان درخواست کنم». از یک دانشجو پرسیدم از کجا آمده است و با شور شعفی که در چشمانش پیدا بود گفت: «دیشب از شیراز راه افتادم تا امروز به دیدار آقا برسم».


وارد حسینیه که می‌شوم جاذبه غیرمتعارف فضا برایم عجیب است، سربند به سر، چفیه به گردن و دست به بالا افراشتگان حال و هوای حسینیه جبهه‌ها را در ذهن متجلی می‌کند. می‌توانستم حدس بزنم هنگام ورود آقا به حسینیه چگونه به‌حداعلای جاذبه خود خواهد رسید. یک‌طرف فرزندان دلداده و در طرف دیگر پدری از نسل عشق، در این فکرها غوطه‌ور بودم که شعر پیشواز آقا را به زمزمه نشستیم.


«در جهاد جبهه‌های جنگ، بس جوان‌ها بر دل شب زد، در جهاد اقتصادی هم اعتماد بر جوان باید»، فرازی از شعری بود که دانشجویان برای پیشواز آقا تدارک دیده بودند، گرچه مصرع به مصرع شعر، همه از قول‌هایی حکایت داشت تا دل مولایمان از سربازانش قرص شود ولی جایی که عهد اجرای گام دوم را بر زبان جاری می‌کردیم دل خودمان هم قرص می‌شد. رهبر انقلاب اسلامی وارد حسینیه می‌شود، دانشجویان، ذوق‌زده از حضور آقایشان، ارادت خود را با شعار «این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» نشان می‌دادند.


دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

قرائت کلام‌الله شروع شد و دانشجویان شعر پیشواز را با نوایی عاشقانه به آقایشان تقدیم کردند. در این دیدار تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها، انتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود پیرامون مسائل کشور همچنین مطالبات خود را از سه قوه و دستگاه‌های مختلف در حضور رهبر انقلاب اسلامی پرداختند. نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی مختلف از سراسر کشور درباره چالش‌های روز کشور اعم از بی‌کفایتی دستگاه‌ها در مهار معضلات اقتصادی، ایرادات خصوصی‌سازی و لزوم ورود ایشان به این مقوله، برخورد با اخلال‌گران اقتصادی، ولنگاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... به درد و دل با آقا نشستند.


نماینده بسیج دانشجویی پس از سخنرانی خود عکس شهید نادر مهدوی را به رهبر انقلاب اسلامی اهدا کرد؛ شهید مهدوی ۱۶ مهرماه سال ۶۶ در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در جریان عملیات شهادت‌طلبانه پس از واردکردن ضربه مهلک به تجهیزات و سربازان آمریکایی به شهادت رسید.



هنوز عقربه‌های ساعت به‌ ساعت بیست نرسیده بود که سخنرانی آخرین دانشجو نیز به پایان رسید. و رهبر انقلاب اسلامی شروع به سخنرانی صمیمی و محبت‌آمیز کردند. با شروع سخنرانی ایشان فضای حسینیه تغییر کرد و دانشجویان روح تازه‌ای در خود دیدند. ایشان در اوایل صحبت‌های خود به دانشجویان توصیه کردند که در جوانی خود از ماه مبارک رمضان استفاده کنند همچنین برای چندمین مرتبه دانشجویان و جوانان را به مطالعه و سیر مطالعاتی دعوت کردند و رعایت اخلاق نقد فراخوانده و پیشتازی دانشجویان در حل مسائل مهم کشور و حتی منطقه را ضروری دانستند.


دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود گفتند: دریکی دو سال اخیر تشکل‌های دانشجویی کارهای خوبی کردند چه در مسائل کشوری و چه در مسائل بین‌المللی؛ مثلاً در مسئله کارخانه‌های نیشکر هفت‌تپه و ماشین‌سازی رفتند و مشکل را حل کردند. این‌ها نه پول‌ دارند و نه قدرت قانونی اما حضورشان مشکل را حل کرده است. حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه‌های نظام اثر داشته و این‌ کار خوبی بوده است.


دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: دانشجویان در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی دربارهٔ یمن، نیوزلند، نیجریه و... اعلام حضور کردند. حضور جلوی سفارت‌ها خوب است همین نشان دادن تجمع شما اثرگذار است. البته متانت و عقلانیت لازم است در همه‌جا از دیوار بالا رفتن خوب نیست هرچند در یک جاهایی مثل لانه جاسوسی خوب است.


دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

در ادامه سخنرانی خود رهبر انقلاب اسلامی نکاتی که از سخنرانی‌های دانشجویان نوشته بودن را بیان کردند. دانشجویان و دانشگاهیان حاضر در حسینیه امام خمینی نماز مغرب و عشا هم خود را اقامت رهبر انقلاب اسلامی خواندن و افطار نیز در کنار ایشان بودند.


رهبر معظم انقلاب دانشجویان را به تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورزی توصیه کردند و تعالی کارکرد ساختارهای مختلف نظام را در تکمیل آن دانستند. حضرت آقا جوانان را به تشکیل دولت جوان و پویا فراخواندند و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و میزگردهای اندیشه‌ورزی را مهم در تلقی کردند.


در این دیدار منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سورنا ستاری معاونت علمی پژوهشی و فناوری ریاست جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش و دیگر مسئولین دانشگاهی حضور داشتند.


دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

انتهای پیام/4084/4116/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته