دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 19:47
بهرامن:

مواد معدنی نقش جدایی‌ناپذیری در زندگی بشر دارد

رئیس خانه معدن ایران گفت: مواد معدنی نقش جدایی‌ناپذیری در زندگی بشر دارد، معدن تنها چیزی است که بشر در آینده به آن نیاز دارد.
کد خبر : 383423
139511091049219379817474.jpg

به گزارش خبرنگار علم فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا بهرامن در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: مواد معدنی نقشی جداناشدنی در زندگی بشر دارد. معدن تنها چیزی است که بشر در آینده به آن نیاز دارد چراکه با رشد جمعیت مصرف مواد معدنی در علم زیاد می‌شود.


رئیس خانه معدن ایران افزود: باید به گذشته برگردیم و پروسه معدن را از نو شروع کنیم البته به‌روزرسانی محصولات تجهیزات و پیشرفت تکنولوژی نیز باید همزمان صورت بگیرد.


وی ادامه داد: هزینه اکتشاف در هر صنعتی گزاف است بنابراین تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی در این امر به صنعت معدن کند. سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات صنایع بسیار زیاد شده است و حوزه معدن نیز نباید از این روند جا بماند.


بهرامن گفت: قیمت تمام‌شده در صنعت معدن روز به روز بیشتر می‌شود که باید راهی برای مهار این موضوع پیدا کرد. باید به حوزه معدن کشور به عنوان یک کیفیت و مزیت نگاه کرد.


وی افزود: آینده ایران در گروی صنعت معدن است. می‌توانیم تأمین‌کننده اصلی منابع اولیه برای کشورهای همسایه باشیم. البته برای این کار باید کیفیت و پیشرفت را در این حوزه افزایش دهیم.


بهرامن بیان کرد: یکی از مشاغلی که کشور در آینده به آن نیاز اساسی خواهد داشت، مهندسی معدن است. رویکردها و دیدگاه‌های کلان کشور نیز باید تغییر کند. اقتصاد نفت‌محور باید از میان برود تا صنایع دیگر فرصت درخشیدن داشته باشند.


وی در انتها خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای بخش معدن تربیت مدیرهای باتدبیر و توسعه است. برای توسعه در آینده نباید تنها نقشه کشید و حرف زد باید نیروهای انسانی توسعه‌ای پرورش داد.


انتهای پیام/4108/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته