دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 17:43
اصانلو:

یک کودک نوپا سالانه ۲۳.۷ کیلوگرم فلز و کانی مصرف می‌کند

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ منتشرشده است یک کودک نوپا سالانه ۲۳.۷ کیلوگرم فلز و کانی مصرف می‌کند.
کد خبر : 383398
n83086592-72637117.jpg

به گزارش خبرنگار علم فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرتضی اصانلو در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعدازظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما می‌‌توان درباره آینده معدن و معدن کاری بحث کرد تا تصوری متناسب با اهداف این حوزه ایجاد کرد.


استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: معدن‌کاری نقش مهمی در زندگی بشر دارد. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ منتشرشده است یک کودک نوپا سالانه ۲۳.۷ کیلوگرم فلز و کانی مصرف می‌کند.


وی ادامه داد: اگر این کودک به‌طور متوسط ۸۰ سال عمر کند ۶۲ تن فلز و کانی مصرف می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ بشر به ۲۶۸۵.۹۶ میلیارد تن فلز و کانی نیاز خواهد داشت.


اصانلو ادامه داد: جمعیت بشر تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود تولید به شکل خطی و رشد جمعیت به شکل نمایی خواهد بود. بنابراین میزان تولید جوابگوی نیاز جمعیت نخواهد بود.


وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ بشر با کمبود آب مواد غذایی مواد معدنی و کانی و فلز روبه‌رو خواهد شد که منجر به کاهش چشمگیر جمعیت می‌شود. یکی از مباحثی که در آینده معدن کاری مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان منابع معدنی و کانی را برای سال ۲۰۵۰ نگه داشت.


اصانلو گفت: نباید از تکنولوژی در صنعت معدن غافل ماند. اتوماسیون و رباتیک و هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده استخراج مواد معدنی ایفا می‌کنند. یکی از منابع تأمین منابع مواد معدن سیاره ماه است. بنابراین باید بیشتر درباره آینده مهندسی معدن صحبت کرد تا برای مواجهه با مشکلات آینده آماده شد.


انتهای پیام/4108/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته