دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 16:54
معتمدی:

دانشکده‌های معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقل می‌شوند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده‌های معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقل می‌شوند.
کد خبر : 383378

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد معتمدی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: دانشگاه امیرکبیر با ۱۴ هزار دانشجو ۱۸ دانشکده و چهار واحد دانشگاهی در شهرستان‌ها قدیمی‌ترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود؛ دانشگاه امیرکبیر از معدود دانشگاه‌ها در کشور است که رشته‌های حوزه معدن و متالورژی را ارائه می‌دهد.


وی افزود: مسئولان دانشکده معدن و متالورژی معتقدند که جداسازی این دو حوزه می‌تواند منجر به پیشرفت‌های بیشتری شود؛ در همین راستا بهمن‌ماه سال گذشته مجوز جداسازی دانشکده معدن و متالوژی را گرفتیم.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: برنامه داریم تا مهر سال آینده دانشکده‌های مرتبط را در کنار هم قرار دهیم. این امر بخشی از برنامه پیشروی به سوی دانشگاه‌های نسل سوم است.


معتمدی ادامه داد: دانشکده معدن، نفت و عمران به همراه یک پژوهشکده در قالب یک پردیس دانشگاهی کار خواهند کرد. این نوع ساختار در جهان به مهندسی زمین معروف است؛ اصلاحات ساختاری می‌تواند به نتایج بسیار خوبی بینجامد. 


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در بعد تولیدات علمی عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم، در رتبه‌بندی‌های مورد تأیید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری رتبه‌های اول را داریم.


وی افزود: در دانشگاه امیرکبیر به ازای هر استاد ۴.۲ تولید مقاله داریم که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز شاخص بالایی محسوب می‌شود.


معتمدی گفت: دانشگاه امیرکبیر در رتبه بندی کیو اس رتبه ۲۸ در ارجاعات مقالات علمی را دارد؛ گفتنی است که اهتمام استادان و دانشجویان این دانشگاه باعث شده است که به این سطح برسیم. حوزه معدن از بهترین دانشکده‌های دانشگاه امیرکبیر است و عملکرد و تولید علمی بالایی دارد.


انتهای پیام/4115/۴۰۲۱/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته