دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 18:19
شکوری:

ارتباط علم با صنعت به انقلاب صنعتی منجر شد

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: ارتباط علم با صنعت به انقلاب صنعتی منجر شد.
کد خبر : 383411
photo_2019-05-01_15-13-12.jpg

 به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا٬ بهرام شکوری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با اشاره به چالش‌های ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: ارتباط علم با صنعت به انقلاب صنعتی منجر شد. در حال حاضر جهان در انقلاب صنعتی چهارم به سر می‌برد. تکنولوژی‌های فعلی حاصل ارتباط میان صنعت و علم است.


رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه باعث رشد صنعت شده است. با وجود اینکه صنعت همواره ارتباطی با دانشگاه داشته است اما ساختار ارتباطی دانشگاه با صنعت هنوز کامل نشده است که باعث نقص و مشکلات فعلی شده است.


وی افزود: عدم کاربردی بودن نظام آموزشی کشور یکی دیگر از مشکلات ارتباط نامناسب صنعت و دانشگاه است. در دانشگاه‌های خارجی حل مسائل جامعه در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد که هم پژوهش عملی محسوب می‌شود و هم راهی برای حل یکی از مشکلات جامعه ارائه می‌کند.


شکوری بیان کرد: در ایران از هر ۸۲۰ مقاله یک اختراع به محصول می‌رسد. برای حل این مشکل باید ارتباط دانشگاه با صنعت باید درست کنیم.


وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها باید به‌سوی بومی‌سازی محصولات و تجهیزات برویم. در سال‌های گذشته که تحریم‌ها اجازه خرید یا تعویض قطعات ابزارآلات و تجهیزات نبود، این دانشمندان و دانشجویان داخلی بودند که راهی برای تعمیر یا ساخت نمونه‌های داخلی پیدا کردند.


شکوری خاطرنشان کرد: دانشگاهیان علاقه زیادی به مشاوره در پروژه‌های کاری رادارند و نمی‌خواهند که بیش از این وارد صنعت شوند. بنابراین باید محیطی در صنعت ایجاد کنیم که سودآوری و راندمان برای دانشگاهیان نیز بیشتر شود. بدین ترتیب دانشگاهیان به مشارکت بیشتر تشویق می‌شوند.


رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در انتهای خاطرنشان کرد: ارتباط دولت با دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی لازمه تحقق ارتباط دانشگاه با صنعت است.


انتهای پیام/4115/۴۰۲۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته