دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1398 - 19:17
بخشی:

معدن تنها امید کشور برای تجارت جهانی است

 دبیر انجمن اقتصاددانان کشور گفت: معدن تنها امید کشور برای تجارت با سایر کشورهای جهان است.
کد خبر : 383416
30-bakhshi.jpg

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، لطفعلی بخشی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش علمی مهندسی معدن که بعدازظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: معدن نقش حائز اهمیتی در اقتصاد ایران دارد. شاید برخی بگویند تحریم‌ها تأثیری بر حوزه صنعت ندارد اما این تحریم‌ها تأثیرات منفی بر حوزه صنعت می‌گذارد.


 دبیر انجمن اقتصاددانان کشور افزود: نرخ رشد اقتصاد ایران در سال جاری و سال آینده صفر خواهد بود. این در حالی است که کشورهای همسایه رشد اقتصادی صعودی خواهند داشت.


وی بیان کرد: در حال حاضر عضو سازمان تجارت جهانی نیستیم و چشم‌انداز جالبی هم در کشور برای تحقق این امر وجود ندارد. بااین‌حال در آینده دور یا نزدیک عضو این سازمان خواهیم شد.


وی افزود: در آن زمان باید به این فکر کنیم که چه چیزی برای ارائه به جامعه جهانی داریم. تحریم‌ها نه‌تنها به وضعیت کنونی آسیب‌زده است بلکه به آینده تجاری کشور نیز آسیب می‌زند.


بخشی گفت: به‌جرئت می‌توان گفت معدن تنها امید کشور برای ارائه به جامعه جهانی است. بنابراین باید توجه بیشتری به بخش معدن کشور داشته باشیم.


وی افزود: هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه معدن، بازسازی و ایجاد شرکت‌هایی مانند هپکو در حوزه معدن، توسعه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی، نوآوری‌های جدید، افزایش پهنه‌ها و مشوق‌های اکتشافی، معافیت مالیاتی و تأمین اجتماعی و خرید تضمینی محصولات معادن کوچک ازجمله اقداماتی است که می‌تواند برای توسعه حوزه معدن در کشور انجام داد.


انتهای پیام/4108/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته