دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 17:36
دیدار ماه/

جمشیدی: مزد کار جهادی‌ام را با احسنت گفتن رهبری گرفتم

نماینده گروه‌های جهادی در دیدار رمضان 97 دانشجویان با رهبری گفت: در این دیدارها وقتی جمله‌ای به دل رهبری بنشیند احسنت می‌گویند، مزد کارم را با احسنت رهبر گرفتم.
کد خبر : 382446
20180529_100854.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دیدار، گفتگو و تعامل با دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، اساتید و مسئولان دانشگاه یکی از سرفصل‌های مهم زندگی اجتماعی و سیاسی رهبر معظم انقلاب است و دانشجویان ازجمله مغتنم‌ترین و مهم‌ترین اقشاری هستند که ایشان، از دیرباز گفتگوی با آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است به‌طوری‌که تاکنون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ۲۴۶ دیدار دانشگاهی شامل ۱۲ جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امیرکبیر و دانشگاه لرستان حاضر شدند و ۱۵ دیدار با نخبگان دانشگاهی، ۵۲ دیدار با اساتید و مسئولان دانشگاه، ۶ دیدار با دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ۵۶ دیدار با عموم دانشجویان، ۴۲ دیدار با تشکل‌های دانشجویی، ۲۶ دیدار با دانشگاهیان در یک استان و ۳۷ دیدار با دانشجویان در یک دانشگاه داشته‌اند.


هرساله در ماه مبارک رمضان نمایندگان و اعضای تشکل‌های دانشجویی در حسینیه حضرت امام (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند، درواقع این دیدار از مغتنم‌ترین فرصت‌ها برای نمایندگان تشکل‌ها برای ارائه مطالباتشان است و رهبری نیز پاسخ بسیاری از سؤالات نمایندگان تشکل‌ها را بیان می‌کنند. در همین رابطه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا مصاحبه‌ای با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در سال‌های اخیر محضر رهبر معظم انقلاب به ارائه مطالبات پرداخته‌اند، داشته است.


حسنا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهیگروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با ارائه دیدگاه‌هایش در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در رمضان 97 گفت: در سخنرانی‌های چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب به بحث اردوهای جهادی اهمیت ویژه‌ای داده شده است و همیشه این گروه‌ها مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. در دیدار رمضان 97 بیشتر محوریت صحبت‌های من این بود که ما به‌‌عنوان جوانان انقلابی وظیفه امیدبخشی به جامعه را بر عهده داریم و به‌جای مطالبه و نقد یک‌جانبه باید امیدبخشی کنیم. رهبر معظم انقلاب اکثر مطالبات جوانان را خیلی بهتر از آن‌ها در جریان هستند. اگر جاهایی مشکل هست و نقص در قسمت‌های مدیریتی و اجرایی وجود دارد، در جاهایی هم کار به‌درستی انجام می‌شود و جوانان انقلابی کار را پیش می‌برند.


نماینده‌ گروه‌های جهادی در دیدار رمضان 97 دانشجویان با رهبری خاطرنشان کرد: قبل از جلسه با خودم می‌گفتم چه بگویم که حرف نو باشد، هرچقدر هم حرفم جدید باشد از دستورات مکرر رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید، مهاجرت از روستا و حاشیه‌نشینی شهرها فراتر نیست. برای همین بحثم را با این عنوان شروع کردم که جوانان دانشگاهی و نخبگان در روستاهای محروم با توکل به خدا با دست‌های خالی و اتکا به توان داخل و نیروهای بومی به تأکیدات رهبری جامه عمل پوشاندند. جوانانی از دل دانشگاه با حضور و لمس مشکلات در روستا و با تخصصی کردن جهادی و پیدا کردن راه‌حل‌های بومی برای رفع مشکل مناطق محروم مانند رفع مشکل آب و کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بر اساس ظرفیت موجود آن منطقه، حمایت از تولید و کالای داخلی با خرید تولیدات روستایی اثبات کردند. راه‌حل مشکلات بزرگ کشور چیزی جز اتکا به توان داخل، اعتماد به نیروهای جوان و بومی نیست و نباید به دنبال رفع محرومیت و حل مشکلات از طریق نسخه‌های ترجمه‌شده غربی بود.


وی تصریح کرد: اینکه بگویم جمله‌ای از جملات من را حضرت آقا انتخاب کردند و بر آن جمله تأکید کردند، همچنین موردی نبود. علت هم این بود که من به‌صورت کلی بر روی تمرکز بر تولید داخلی، خودباوری و مسائل عمده صحبت کردم که خود رهبری هم در سخنرانی‌های خود همیشه تأکید می‌کنند. در این جلسه چهار مرتبه حضرت آقا به من احسنت گفتند که باعث خوشحالی من شد. در دیدارهای دانشجویی وقتی یک جمله‌ای به دل رهبری بنشیند و احساس کنند این حرف، حرف دلشان است، احسنت می‌گویند و من افتخار می‌کنم که میان صحبت‌هایم چهار بار رهبری به من احسنت گفتند که تأیید کارهایی جهادی ما بود. درواقع گروه جهادی ما با نام منتظران ظهور بزرگ‌ترین گروه جهادی تخصصی دندانپزشکی کشور است و دارای ۲۰۰ عضو فعال دندان‌پزشک است که ۱۵ هزار نفر را در مرزهای ایران و حاشیه شهرها درمان کرده است. لذا مزد کار جهاد گروهمان را با احسنت گفتن رهبری گرفتم.


انتهای پیام/4107/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته