دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 02:00
دانشجویان مکتب شهادت/19

وصيت من فقط اين است که امام را تنها نگذاريد

دانشجوی پزشکی شهيد، تنها وصیتش تنها نگذاشتن امام بود.
کد خبر : 381927
Untitled.png

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان مکتب شهادت، به‌ عنوان علمداران جبهه علم، فرهنگ و مقاومت، اسطوره‌هایی هستند که تنها به عصر خود اختصاص نداشتند. در سنگر علم با سلاح قلم، در سنگر فرهنگ با سلاح اخلاق، عقیده و ایمان و در سنگر مقاومت با سلاح جنگ، جهاد کردند تا عاقبت خالصانه به دیدار معبود شتافتند. جبهه‌های جنگ، فقط تیر و ترکش نبود؛ جبهه‌های جنگ، دانشگاه اخلاق بود. دانشگاهی انسان‌ساز؛ دانشگاهی که در مدت کوتاهی یک سرباز صفر را به استراتژیست بزرگ جنگی تبدیل کرد. دانشگاهی بود که شناسنامه دانشجویانش قرآن بود؛ دانشگاهی که دانشجویانش رفتند تا خط امام بماند؛ دانشگاهی که برخی فارغ‌التحصیلانش پس از ۲۸ سال به خانه برگشتند و بسیاری هم بازنگشتند؛ آری، دانشجویان مکتب شهادت تا ابد الگوی جوانان آزاداندیش در هر کجای جهان خواهند بود.


متن حاضر، نوزدهمین شماره از مجموعه دانشجویان مکتب شهادت و خلاصه‌ای از زندگینامه شهید حميد سلمان‌زاده است.



شهيد حميد سلمان‌زاده در تاریخ 1 شهريور 1336 در شهر ری به دنیا آمد. تحصيلات ابتدایی را در مدرسه‌ای اسلامی گذراند و در همين جا بود كه دوستی با ائمه معصومين و اهل بيت (علیهم السلام) در قلبش نشست. با آغاز دوران متوسطه، زندگی طاقت فرسای حميد شروع شد چرا كه می‌بايست هم كار كند و هم درس بخواند. با اين وجود، او كه هوش و استعداد فوق العاده‌ای داشت با همت و كوشش خود و با زحمت و مشقت فراوان دوران متوسطه را به پايان رساند و پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد.




با آغاز جنگ به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و کار مداوای مجروحان جنگ را بر عهده داشت. در نهایت در 9 دیماه 1359 و در سن 23 سالگی پس از اصابت ترکش خمپاره در منطقه سوسنگرد به شهادت رسید. در وصیت‌نامه شهید حمید سلمان‌زاده آمده است: وصيت من فقط اين است که امام را تنها نگذاريد و قلب پاكش را به درد نياوريد.




مزار این شهید در بهشت زهرا (س) قطعه 24 ردیف 54 شماره 13 قرار دارد.




انتهای پیام/4115/4126/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته